וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

RBC: מרקורי תעמוד בתחזיות הרבעון השלישי

שירלי יום-טוב

29.9.2003 / 15:01

חוזרים על המלצת "תשואת סקטור" בצירוף מחיר יעד של 42 דולר הנמוך ב-9% ממחיר המניה. לא צפויה עלייה משמעותית במחיר המניה מעבר לרמה הנוכחית

בבית ההשקעות RBC Capital Markets סבורים שחברת מרקורי תעמוד בתחזיות הרבעון השלישי, המסתיים בימים אלה. "משיחות עם מספר מקורות עולה כי מרקורי נמצאת בדרך הנכונה להשגת תחזית ההכנסות והרווח הנקי, אם כי עשויה להיות ירידה בהכנסות הנדחות, ביחס לתחזית הקודמת שסיפקה החברה", מציינים היום האנליסטים שרה מטסון וטוד מיי.

יחד עם זאת, לאור מחירה הגבוה של מניית החברה, צופים האנליסטים אפסייד מוגבל במחירה וחוזרים על המלצת "תשואת סקטור" בצירוף מחיר יעד של 42 דולר, הנמוך בכ-9% ממחירה הנוכחי - 45.8 דולר.

ב-RBC צופים שמרקורי תדווח על צמיחה של 8% בהכנסותיה ביחס לרבעון השני ל-127.5 מיליון דולר. זאת, על רווח של 23 סנט למניה (לא כולל פריטים חד פעמיים), כלומר רווח אבסולוטי של כ-21 מיליון דולר. האנליסטים של בית ההשקעות סבורים שמרקורי עשויה לעמוד ברף התחתון של תחזיתה לגידול בהכנסות הנדחות בגובה של 10-20 מיליון דולר.

"ייתכן שהאיטיות בקבלת החלטות, המאפיינת את עונת הקיץ, השפיעה על העסקות שהחברה סגרה במהלך התקופה. נראה כי ארגונים נוטים עדיין לרכוש בשיטת Just-in-time, ודוחים רכישות גדולות בתקווה לזמנים טובים יותר", אומרים האנליסטים.

אין בכוונת האנליסטים של RBC להישמע פסימיים ביחס למרקורי, והם מציינים כי הם אינם סבורים שהחברה מאבדת נתח שוק אלא דווקא שמעמדה נותר חזק. בתחום ה-APM - Application Performance Management מרקורי הופכת לאגרסיווית, אומרים האנליסטים. "אנו רואים אותם יותר ויותר תחרות על עסקות מול קווסט, BMC ו-וריטאס/פריסייס. נקודות חולשה אצל מרקורי הן פתרונות אופטימיזציה לבסיסי נתונים". ב-RBC טוענים שבעסקה הכוללת מרכיב שכזה, מרקורי מפסידה לעתים קרובות וכי אין לה עדיין פתרון תחרותי לתחום זה.

התחזית עבור מרקורי אופטימית גם ביחס לרבעון האחרון של השנה, הנחשב חזק באופן מסורתי בקרב חברות התוכנה. האנליסטים סבורים שמרקורי תרוויח מההוצאות הגבוהות יחסית של ארגונים לקראת סוף השנה. התחזית שלהם עומדת על הכנסות בגובה 146.6 מיליון דולר המשקפות צמיחה של כ-15% על ההכנסות הצפויות ברבעון השלישי. תחזית הרווח מסתכמת ב-28 סנט למניה, כ-25 מיליון דולר.

ומה ביחס למחיר המניה? מרקורי הוסיפה 8% בחודש האחרון והיא נסחרת במכפיל של 49 על הרווח הנקי הצפוי ב-2003 ובמכפיל של 42 על הרווח הצפוי ב-2004. זאת, לעומת מכפיל ממוצע של 44 ו-33 בהתאמה בקרב חברות מתחרות. "אנו סבורים שמרקורי אמנם ראויה להיסחר בפרמיה אך אנו לא צופים אפסייד משמעותי במניה מרמתה הנוכחית". מחיר היעד בו נקבו האנליסטים, מבוסס על מכפיל רווח של 38 על הרווחים הצפויים לחברה ב-2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully