וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מזנק מול היורו ל-1.1412 דולר ליורו בציפייה לנתונים כלכליים חיוביים מארה"ב; הליש"ט נופלת ב-0.8%

דפנה מאור

29.9.2003 / 15:20

העליות שנרשמו הבוקר בין נמחקו לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט; אסטרטגים ממליצים על השקעה בין



עליות שערים נרשמות במסחר בדולר מול היורו ומטבעות אחרים, בציפייה כי כלכלת ארה"ב תמשיך להפגין סימני התאוששות. פער הצמיחה ההולך וגדל בין ארה"ב לגוש היורו מחזק את הדולר, ומחליש את היורו ב-0.5% לשער של 1.1412 דולר, לעומת 1.1463 דולר ביום שישי. מול הין מחק הדולר את הפסדיו היום כמעט כליל והוא נסחר ב-111.64 ין, לעומת 111.73 ין ביום שישי.



מול הדולר הקנדי רושם הדולר האמריקאי עלייה של 0.6% ל-1.361 דולר קנדי; הליש"ט יורדת ב-0.7% ל-1.646 דולר.



נתונים כלכליים שיתפרסמו השבוע צפויים להצביע על התחזקות במגזר הצרכני בארה"ב. לפי הערכות, צמחה בספטמבר הצריכה הפרטית בארה"ב ב-0.8%, קצב דומה לזה שנרשם באוגוסט. ההכנסה האישית, לפי תחזיות, רשמה צמיחה של 0.2%.



המגזר היצרני צפוי אף הוא להמשיך בהתקדמותו, עם רמה של 55 נקודות במדד מנהלי הרכש לספטמבר, לפי התחזיות. מנגד, שוק העבודה בארה"ב צפוי להמשיך לדשדש במקום, על פי תחזיות לנתוני אבטלה של 6.2% שיתפרסמו ביום שישי.



ייתכן כי התייצבות הין מול הדולר היא זמנית, שכן השבוע יפרסם הבנק המרכזי של יפאן את נתוני מדד הבטחון העסקי (טנקאן)לרבעון השני, ולפי התחזיות ירשום המדד שיא של שנתיים.



סוחרים רבים בשוק המט"ח ממליצים להחזיק במטבע הין או לרכוש אותו. לפי סקר שערכה סוכנות בלומברג בקרב 41 אסטרטגים וסוחרי מט"ח בעולם ביום שישי, ממליצים 75% על המטבע היפאני כהשקעה, לעומת 54% בסקר קודם שנערך ב-19 בספטמבר. מתחילת השנה עלה הין ב-6.6% מול הדולר.



מגמת ההתחזקות בין נרשמת בשבועיים האחרונים, בעקבות קריאת מדינות ה-G-7 להגמשת שערי מט"ח בעולם, אשר התפרשה כנכונות יפאן לא להתערב במסחר כדרכה. תוך שבועיים טיפס הין ב-2.5% ורשם שיא של 33 חודשים, בשער של 110.9 ין לדולר, ביום שלישי שעבר.



בנוסף, סימנים לשיפור במצבה הכלכלי של יפאן בחודשים האחרונים - כמו גידול בפעילות הייצור ושיפור במאזן המסחרי - מעודדים את שוק ההון והמשקיעים במט"ח. כלכלת יפאן צמחה בקצב שנתי של 3.9% ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully