וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: תרומת דיסקונט ניו יורק לבנק נמוכה בהשוואה לתרומה הפוטנציאלית משימוש במזומנים שיתקבלו ממכירתו

אלי דניאל

29.9.2003 / 15:31

הצמצום שנרשם במספר עובדי הבנק אינו מספק; הגמישות הפיננסית של הבנק נמוכה מאוד; מעניקים דירוג AA מינוס לכתבי התחייבויות נדחים בהיקף של 70 מיליון שקל



חברת הדירוג הישראלית מעלות העניקה היום דירוג AA מינוס לכתבי התחייבויות נדחים בהיקף של 70 מיליון שקל אותם מתכוון להנפיק בנק דיסקונט . בבנק מבקשים לגייס את הסכום האמור באמצעות הנפקה פרטית של שתי סדרות שיגיעו לפירעון בשנים 2013 ו-2018. כתבי ההתחייבויות יהיו בשקלים צמודים ויישאו ריבית מקסימלית שנתית של 5.8%.



האנליסטית הדס רוזן מעריכה כי התפתחותו של הבנק מוגבלת בשל מבנה הבעלות שלו - 57% ממניותיו מוחזקים על ידי המדינה. בשל כך, החלטות בנוגע למימוש נכסים, גיוסי הון מניות ושינויים מבניים כפופים לאישור המדינה וכתוצאה מכך הגמישות הפיננסית של הבנק נמוכה מאוד ומשליכה על יכולת ההתפתחות שלו. במעלות מוסיפים כי הנהלת הבנק מסרה כי "בשלב זה לא אושר מימוש נכסים כדוגמת מכירת דיסקונט ניו יורק ולא אושרה הנפקה נוספת של מניות הבנק". רוזן מוסיפה כי הגמישות הפיננסית של הבנק מושפעת גם מכך שהוא ניצל באופן כמעט מלא את הונו המשני.



לדברי רוזן, הבנק עתיר בכוח אדם בהשוואה לשאר הבנקים במערכת וכך בעוד שחלקו בתיק האשראי מהווה כ-14%, הרי שמספר עובדיו - כ-8,670 עובדים בשנת 2002 - מהווה כ-22% מסך המועסקים במערכת. רוזן מזכירה כי במהלך 2000-2003 הוציא הבנק לפרישה מרצון 510 עובדים המהווים כ-65 מסך המועסקים בבנק, אך לדעתה צמצום זה במספר העובדים אינו מספק.



במעלות סבורים כי בנק דיסקונט סובל מנחיתות ביכולת מערכות המידע שלו, ונחיתות זו משליכה על מערכות הבקרה הממוחשבות שלו ועל יכולתו התחרותית. הפעולות שבוצעו בשנות ה-90 לשיפור מערכת המידע של הבנק כשלו, ובשל כך נחתם לפני כשנתיים הסכם עם חברת ייעוץ מקבוצת אנדרסן לרכישת מערכת חדשה, פרויקט שעלותו מגיעה ל-118 מיליון דולר. עד תום המחצית הראשונה של השנה הושקעו בפרויקט זה אשר מבוצע בשלבים כ-38 מיליון דולר. רוזן מציינת כי לפי שעה קיימת דחייה של מספר חודשים בלוחות הזמנים אולם מבחינה תקציבית לא קיימת חריגה. לדבריה, פיתוח המערכת החדשה והקצאת המשאבים הנדרשים לשם כך חיוניים והכרחיים להתפתחות הבנק.



בהתייחסה לאפשרות מכירתו של דיסקונט ניו יורק מציינת רוזן כי מחד, מכירת בנק זה תפגע במגוון הפעילויות הבנקאיות של קבוצת דיסקונט ותחשוף אותה בצורה מהותית יותר לפעילות המקומית, ומאידך, במהלך שכזה יהיה כדי למנף את פעילות הבנק כך שיוכל להרחיב את פעילותו העסקית ולשפר את תיק האשראי שלו. נראה כי במעלות תומכים במהלך של מימוש ההחזקה בשלוחה הניו יורקית, וזאת לאור הערכת חברת הדירוג כי התרומה הכוללת של דיסקונט ניו יורק (בניכוי מסים ופעולות חיסוי לצורך הגנה מפני חשיפה מטבעית) נמוכה בהשוואה לתרומה הפוטנציאלית האפשרית משימוש במזומנים שיתקבלו ממכירת השלוחה לצורכי הפעילות המקומית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully