וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק מתכוונת להשקיע כ-50 מיליון דולר בקרן הרביעית של פיטנגו

צורי דאר

29.9.2003 / 15:46

כך נודע ל-TheMarker; פיטנגו, המגייסת קרן בהיקף של כ-300 מיליון דולר, קיימה לפני כשבוע וחצי כנס משקיעים בעיר ניו אורלינס



קבוצת ההון סיכון פיטנגו קיימה לפני כשבוע וחצי בעיר ניו אורלינס בלואיזיאנה ארה"ב מפגש בן שלושה ימים עם משקיעיה. חברת הניהול של פיטנגו, בהובלת חמי פרס ורמי קאליש, עניינה את השותפים המוגבלים בקרנות פיטנגו בהצטרפות לקרן רביעית בהיקף 300 מיליון דולר שהחלה לגייס לאחרונה.



על פי מקורות בתעשיית ההון סיכון, המפגש היה מוצלח ומשקיעים רבים שהשתתפו בו הביעו עניין בהשקעה בקרן. ל-TheMarker נודע כי על המשקיעים המעוניינים כשותפים מוגבלים בקרן החדשה נמנית קרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק שנתנה התחייבות בעל פה להשקיע כ-50 מיליון דולר בקרן החדשה של פיטנגו.



נזכיר כי קרן הפנסיה של ניו-יורק הודיעה לפני כחודשיים כי תשקיע כ-200 מיליון דולר בקרן הרכישות הממונפות מרקסטון, שמגייס בימים אלה רון לובש.



גורמים בתעשייה העריכו כי פיטנגו לא תתקשה לעמוד ביעד גיוס של 300 מיליון דולר. עם זאת, סבורים רבים כי גם המסרים החיוביים יתורגמו להסכמי השקעה של ממש, לא תנסה פיטנגו לגייס יותר מ-300 מיליון דולר. "מרבית הקרנות המובילות בארה"ב, מגייסות היום קרנות המשך של 250-350 מיליון דולר", אמר שותף מנהל בקרן הון סיכון ישראלית. "ישנה חזרה לסנטדרטים של 1997, ואני לא רואה סיבה שפיטנגו מישראל תהיה שונה".

מפיטנגו נמסר בתגובה כי אין בכוונתה להתייחס מעל דפי העיתונות לדברים הנאמרים בפגישות פרטיות בין מנהלי הקרן ומשקיעיה.



קבוצת קרנות פיטנגו נוסדה ב-1993 על ידי רמי קאליש והיא מנהלת כיום 750 מיליון דולר. בקרן 8 שותפים-מנהלים - חמי פרס, רמי קאליש, אהרון מנקובסקי, רמי ברכה, צחי הילל, ברוס קרוקר זאב בינמן ורות אלון.



פיטנגו הדהימה את התעשייה ב-2000 כשהשלימה גיוס של קרן שלישית בהיקף חצי מיליארד דולר. על המשקיעים הבולטים בקרן נמנים בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן (100 מיליון דולר), וקונצרן כור (35 מיליון דולר) שקיבלו החלטה בשנתיים האחרונות שלא לבצע השקעות חדשות בהון סיכון. עם זאת, בקרן השלישית משקיעים רבים נוספים הממשיכים לגלות מחויבות להון סיכון כמו הרבורווסט, קלפרס וסוויס לייף והם עשויים להיכנס כשותפים מוגבלים גם בקרן הרביעית.



הקרן השלישית של פיטנגו השקיעה עד היום כ-250 מיליון דולר ביותר מ-50 חברות סטארט-אפ. עד סוף 2000 נסגרו 9 מחברות אלה, שכולן הוקמו ב-2000, תוך מחיקת ערך בהיקף של 17 מיליון דולר. סכום זה נחשב לנמוך בהשוואה לקרנות אמריקאיות מקבילות שביצעו מחיקות גדולות יותר של חברות בהן השקיעו.



מאז גיוסה רשמה הקרן השלישית של פיטנגו אקזיט בודד - מכירתה של חברת הסטארט-אפ רדלן למרוול תמורת כ-150 מיליון דולר. הקרן הרוויחה מהמכירה כ-10 מיליון דולר.

הצלחתה של פיטנגו, הנחשבת לקרן הגדולה בישראל, בגיוס קרן המשך רביעית נחשבת לאבן בוחן לתעשיית ההון סיכון הישראלית כולה. כספי הקרנות הולכים ונגמרים והתעשייה כולה עומדת ערב גיוס קרנות המשך בתנאים קשים של בריחת משקיעים, אינתיפאדה ומשבר בשווקים. איגוד קרנות ההון סיכון הישראלי מנסה לגייס את הממשלה להצלת תעשיית ההון סיכון והיזמות דרך פרויקט יוזמה ב'. רתימת הממשלה נעשית במספר דרכים, בהן הקלת תנאי כניסתן של קרנות פנסיה ישראליות כמשקיעות בהון סיכון. כן הועלתה הצעה שלא הלהיבה במיוחד את האוצר, להפנות חלק מכספי הערבויות האמריקאיות אל הקרנות.



חמי פרס, המכהן גם כיו"ר איגוד קרנות ההון סיכון הישראלי (IVA), הציב יעד לגיוס 3 מיליארד דולר עבור התעשייה המקומית בשנתיים הקרובות. "אם חמי פרס לא יצליח לגייס קרן, אף אחד לא יצליח", אמר גורם בתעשייה למגזין TheMarker לפני כחודשיים.



פיטנגו אינה קבוצת ההון סיכון הישראלית היחידה שהחלה לאחרונה בגיוס קרנות המשך. קרן ההון סיכון גיזה החלה לגשש אצל משקיעיה בנוגע לגיוס קרן בהיקף של כ-175 מיליון דולר, וכמוה גם ג'נסיס וג'מיני - שעל פי הערכות ינסו לגייס קרנות חדשות בהיקף 200 מיליון דולר כ"א.
ראוי לציין בעניין זה גם את אוורגרין, שהשלימה לאחר כשנתיים גיוס קרן רביעית בהיקף 140 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully