וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייפר ג'פרי: תביעת מסצ'וסטס נגד טבע ו-12 יצרניות גנריות נוספות מריחה כמסע דיג בחיפוש אחר הכנסות חדשות

אילן מוסנאים

29.9.2003 / 16:07

כלכלני בית ההשקעות מעריכים שלתביעה לא תהיה השפעה מהותית על פעילות החברות; "מתקשים להאמין כי כל 13 החברות הגנריות המובילות עשו את אותה עבירה בצורה סיסטמתית"



התביעה שהגישה מדינת מסצ'וסטס נגד טבע ו-12 יצרניות גנריות נוספות מריחה כמו מסע דיג בחיפוש אחר הכנסות חדשות. כך כותבים כלכלני פייפר ג'פרי בסקירת תגובה לתביעה. האנליסטים, Timothy D Coan ו-Manoj K Garg, מעריכים כי לתביעה לא צפויה להיות כל השפעה על החברות אותן הם מכסים (ביניהן גם חברת טבע).



כזכור, ביום חמישי האחרון פורסם כי התובע הכללי של מדינת מסצ'וסטס שבארה"ב הגיש תביעה נגד 13 יצרניות של תרופות גנריות ובהן טבע הישראלית, שנחשבת לחברה המובילה בתחום. בתביעה נטען כי החברות נוהגות להציג מחירי תרופות גבוהים יותר בפני ביטוח הבריאות הפדרלי, ואילו בפועל הן גובות מחירים נמוכים יותר מרופאים. בכך מצאו החברות הגנריות דרך חדשה לשווק את תרופותיהן לרופאים, כשההפרש בין המחיר האמיתי של התרופה להחזר של הביטוח הממשלתי יוצר לרופא רווח צדדי ותמריץ לעבוד עם החברה הגנרית.



בתביעה נטען כי הנזק שנגרם לתוכנית Medicaid, הממומנת בידי הרשויות הפדרליות של ארה"ב בשיתוף עם מדינת מסצ'וסטס, מסתכם ב-50 מיליון דולר. מדיקייד מכסה טיפולים רפואיים ותרופות למעוטי יכולת, מבוגרים, ילדים ונכים. התוכנית גוזלת רבע מתקציבה של מסצ'וסטס, כאשר 1.2 מיליארד דולר משמשים להחזרים על תרופות. מסצ'וסטס דורשת בתביעה פיצוי כספי וגיבוש מנגנון שיבטיח דיווח אמין ונכון על מחירי התרופות הגנריות.



בפייפר ג'פרי כותבים כי ההערכות שלהם נובעות מכך שהתביעה לא הוגשה נגד חברה אחת או שתיים ספציפיות אלא נגד כל היצרניות הגנריות הגדולות. לדעת האנליסטים, לתביעה היתה יכולה אמינות גבוהה יותר אם היתה מוגשת נגד חברה אחת או שתיים. עם זאת, הם מתקשים להאמין שכל 13 החברות עשו את אותה עבירה בצורה סיסטמתית. בנוסף, כותבים Coan ו-Garg כי תמחור התרופה הינו חסר משמעות עבור היצרניות הגנריות, שכן המרווח הולך לרוקחים והחברות הגנריות לא מרוויחות ממנו דבר. שלישית, כותבים בפייפר ג'פרי כי העובדה שהתביעה דלפה לעיתונות לפני שהוגשה לבית המשפט צובעת את התביעה בצבע של תעמולה לציבור יותר מאשר כתביעה רצינית.



האנליסטים כותבים כי באופן כללי הם אינם רואים את התביעה כבעלת השלכות שליליות מהותיות על התעשייה הגנרית. עם זאת, הם מציינים כי לנוכח רמות המחירים הגבוהות של החברות הגנריות, הן עשויות להיות רגישות להתפתחויות כמו התביעה לעיל שעשויה להפוך את הסנטימנט החיובי בהן וזאת במיוחד אם מדינות נוספות יצטרפו לתביעה.



בפייפר ג'פרי כותבים כי הם מקווים שהחברות הגנריות לא יתפתו להגיע לפשרה עם מסצ'וסטס בעניין התביעה שכן הם אינם רואים כל ערך לצעד זה. עם זאת האנליסטים חוששים כי התביעה תעיב על החברות עד להתבהרות העניינים סביבה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully