וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה ב-0.8% באוגוסט

דפנה מאור

29.9.2003 / 16:11

זינוק של 3% ברכישת מוצרים בני קיימא באוגוסט הוביל לעלייה בצריכה הפרטית. צפויה צמיחה של 6% בצריכה הפרטית ברבעון השלישי לעומת צמיחה של 3.8% ברבעון השני

הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה ב-0.8% באוגוסט לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, על רקע קיצוצי מסים ושיפור במצב הרוח של הצרכנים. באותה תקופה נרשמה עלייה של 0.2% בלבד בהכנסה האישית, גם היא בהתאם לתחזיות. הנתונים הכלכליים השפירים מובילים לירידות בשוק האג"ח הממשלתיות.

ההכנסה הפנויה באוגוסט רשמה עלייה של 0.9%. בחודש יולי נרשמה עלייה של 0.9% בצריכה הפרטית, בהתאם לנתונים המעודכנים של משרד המסחר האמריקאי, בעוד שההכנסות עלו ב-0.3%.

רכישה של מוצרים בני קיימא, כולל מכוניות, רשמה עלייה של 3% באוגוסט, ותרמה באופן ניכר לגידול בצריכה הפרטית. רכישת מוצרים שאינם בני קיימא עלתה ב-0.3%. רכישת שירותים, המהווה 60% מכלל הצריכה הפרטית, עלתה ב-0.1% בלבד. לפי הערכות כלכלנים, עשויה הצריכה הפרטית לצמוח בשיעור של 6% ברבעון השלישי, ולשוב ולהוות את מנוע הצמיחה של כלכלת ארה"ב.

ברבעון השני צמחה הצריכה הפרטית בארה"ב ב-3.8% והיוותה גורם נכבד בצמיחה של 3.3% בתוצר כולו. הנתונים המעודכנים והסופיים פורסמו בשבוע שעבר בארה"ב. בנוסף לצמיחה הפרטית צמחו גם השקעות ההון והיבוא. עבור הרבעון השלישי חוזים הכלכלנים קצב צמיחה של 4.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully