וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: החברה הכלכלית לירושלים עלולה להתקשות בגיוס אשראי מהבנקים עקב הקשחת מדיניותם

אילן מוסנאים

29.9.2003 / 18:10

במעלות מורידים את דירוג האשראי של חכ"ל מ-A ל-A מינוס; החברה הבת מבני תעשייה צפויה להמשיך לממש נכסים ולהגדיל את קצב חלוקת הדיווידנדים



חברת דירוג האשראי מעלות החליטה להוריד את דירוג ההתחייבויות של החברה הכלכלית לירושלים (חכ"ל), שבשליטת איש העסקים אליעזר פישמן, מרמה של A לרמה של A מינוס. האנליסטים שאול בן שימול ופרד גניה כותבים כי הורדת הדירוג של חכ"ל משקפת בעיקר את השחיקה ביחסי כיסוי החוב של החברה; ההרעה בתרומת פעילות הליבה המקומית שלה; הרעה מסוימת בנזילות ובנגישות למקורות בנקאיים והורדת הדירוג של החברה הבת מבני תעשיה.



במעלות מעריכים כי בשנים האחרונות מתאפיינת פעילות החברה בשיעורי תפוסה נמוכים יחסית לענף, כפי שמתבטא בשיעורי התפוסה של החברה ללא החברות הבנות, העומדים על כ-74% בלבד, וזאת בעיקר עקב שיעורי תפוסה נמוכים בנכסיה המניבים באזור ירושלים ובמיוחד באזור התעשייה עטרות. בנוסף, ירדו שיעורי התפוסה בנכסי החברה בכפר סבא בעקבות פינוי נכסים על ידי אמדוקס והום סנטר.



לאור זאת כותבים במעלות, חלה ירידה של 5%-10% מהכנסות החברה מדמי שכירות. את הירידה בפעילות המקומית קיזזה עלייה בפעילות החברה בחו"ל, שתורמת לחכ"ל תזרים מזומנים חופשי של כ-18 מיליון שקל בשנה.



במעלות מעריכים כי חלה הרעה מסוימת בנזילות של החברה הכלכלית לירושלים, כמתבטא בהיקף החלויות השוטפות של האג"ח וההלוואות הבנקאיות בשנתיים האחרונות, מה שמגביר את התלות במימון חיצוני. בן שימול וגניה, מעריכים כי החברה עלולה להתקשות בניצול/הגדלת מסגרות ו/או מחזור חובות מהמערכת הבנקאית עקב הקשחת מדיניות מתן האשראי הבנקאי ולאור ההרעה בנתונים הפיננסיים של החברה.



במעלות מעריכים כי החברה הבת מבני תעשייה צפויה להמשיך ולממש נכסים ולחלק את רווחי ההון כדיווידנד. האנליסטים מעריכים כי מבני תעשייה תגביר את קצב חלוקת הדיווידנד שלה ואלה יהיו גבוהים מהדיווידנדים שמבני תעשייה חילקה בשנתיים האחרונים. הדיווידנדים שיתקבלו ממבני תעשייה יסייעו לחכ"ל לשפר את יחסי הכיסוי שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully