וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות השבבים מושכות את מדד נאסד"ק לעלייה של 1.2%; אינטל עולה ב-3%

רן דוידוב

29.9.2003 / 19:57

התאחדות תעשיית השבבים דיווחה על עלייה של 4% במכירות הגלובליות בחודש אוגוסט; וול-מארט עולה ב-0.7% לאחר שעלתה על תחזית המכירות לחודש ספטמבר



מניות הטכנולוגיה מובילות את עליות השערים בוול סטריט, לאחר שבשבוע שעבר נרשמו מימושים כבדים בשוק. מנגד, רושמות האג"ח הממשלתיות ירידות שערים על רקע נתונים כלכליים שפירים. מדד המוליכים למחצה עולה בלמעלה מ-1.5% לאחר שהתאחדות תעשיית השבבים דיווחה על עלייה של 4% במכירות השבבים הגלובליות באוגוסט. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.8% ונאסד"ק מוסיף 1.2%.



הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה ב-0.8% באוגוסט לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, על רקע קיצוצי מסים ושיפור במצב הרוח של הצרכנים. באותה תקופה נרשמה עלייה של 0.2% בלבד בהכנסה האישית, גם היא בהתאם לתחזיות. הנתונים הכלכליים השפירים מובילים לירידות בשוק האג"ח הממשלתיות.



שוק האג"ח הממשלתיות, הרגיש לציפיות הריבית, רושם ירידות בעקבות הנתונים הכלכליים השפירים. האג"ח ל-10 שנים, אשר נהנתה מששה שבועות רצופים של עליות, רושמת ירידה והתשואה עליה מוסיפה 0.3% ל-4.031%. בשבוע שעבר רשמה התשואה על האג"ח ל-10 שנים שפל של 3.99%.



מניות השבבים רושמות עליות שערים נאות. אינטל עולה ב-3%. מתחרתה AMD עולה ב-2.9%. אפלייד מטריאלס עולה ב-2.5%. בעקבות השיפור שחל במכירות חודש אוגוסט העלה כריסטופר דנלי, אנליסט ג'יי. פי מורגן, את תחזית צמיחת מכירות השבבים ב-2003 ל-15% מ-12% בהתבסס על הערכתו על שיפור מתמשך במחירם.



חברת הביטוח הקנדית מנולייף (סימול MFC) הכריזה על רכישתה של המתחרה האמריקאית ג'ון הנקוק (סימול JHF) תמורת 10.3 מיליארד דולר במניות. הרכישה תאפשר למנולייף להגדיל את בסיס פעילותה בארה"ב, ולהיבנות על המותג הידוע של ג'ון הנקוק. מנולייף יורדת ב-4%.



שווי השוק של מנולייף, נכון לסגירה ביום שישי, הוא 14 מיליארד דולר. היא הסכימה לשלם 1.1853 מניות תמורת כל מניה של ג'ון הנקוק, מחיר המייצג פרמיה צנועה של 4.4% למחיר הסגירה של הנקוק ביום שישי. מניות ג'ון הנקוק יורדות ב-2.1% לאחר שזינקו ב-7% ביום שישי.



וול-מארט עולה ב-0.7% לאחר שעלתה על תחזית המכירות לספטמבר עם צמיחה של כ-5% בחנויות זהות. כתבת שער במגזין "ביזנס וויק" בגיליון 6 באוקטובר בחנה את השאלה אם וול-מארט, החברה הגדולה בעולם במונחי מכירות, היא בעלת עוצמה מופרזת בארה"ב.



שירות הטלוויזיה בלוויין דיירקטי.וי לבית יוז אלקטרוניקס (סימול GMH) עולה ב-0.2% לאחר שהודיע כי הוא צופה להוסיף 320 אלף מנויים ברבעון השלישי ו-1.05 מיליון השנה. תחזית זו עולה על הערכותיה הקודמות של החברה. תחזית ההכנסות לרבעון הועלתה ל-1.93 מיליארד דולר מ-1.86 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully