וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: סגירה שלילית בעקבות ירידות במניות הרכב והנפט; עליות במניות השבבים

רונן סרברניק

29.9.2003 / 20:29

נוקיה עלתה ב-1.3% לאחר שהכריזה ביום שישי על שינוי ארגוני נרחב; בריטיש סקיי עלתה ב-0.5% לאחר שאמרה כי הגיעה ליעד מנויים של 7 מיליון כשלושה חודשים לפני המועד המשוער



בורסות באירופה נסגרו במגמה שלילית בעקבות סגירה שלילית שנרשמה בוול סטריט ביום שישי ובאסיה היום בבוקר. לונדון ירדה ב-0.6%; פאריס ב-0.9%; פרנקפורט ירדה ב-0.6%. מניות הנפט והרכב הובילו את הירידות.



מניות חברות הטלקום באירופה רשמו מגמה מעורבת: KPN ההולנדית רשמה ירידה של 0.9%; דויטשה טלקום ירדהה ב-0.8%; בריטיש טלקום עלתה ב-1%.



mmO2, מפעילת הסלולר הבריטית, נסגרה בעליה של 0.4% לאחר שהודיעה כי תעמוד ביעדיה הפיננסיים השנה, הודות לגידול במספר הלקוחות ובהכנסות ללקוח. עם זאת הזהירה mmO2 כי תחול האטה ניכרת במחצית השנייה של השנה בעקבות חקיקה המגבילה את תעריפי השיחות.



יצרניות השבבים הגדולות ST ופיליפס עלו ב-0.7%; נוקיה עלתה ב-1.3% לאחר שהכריזה ביום שישי על שינוי ארגוני נרחב, במסגרתו תחולק לארבע חטיבות.



במסגרת השינויים ימונה סמנכ"ל הכספים של החברה, אולי-פקה קאלאסבו, לראש חטיבת הטלפונים הסלולריים, האחראית על 80% ממכירות החברה. מאטי אלאהוטה, העומד כעת בראש חטיבת הטלפונים הסלולריים, ימונה לסמנכ"ל אסטרטגיה ראשי וריק סימונסון האמריקאי, שעמד עד עתה בראש מחלקת מימון לקוחות, יהפוך לסמנכ"ל הכספים החדש.



יורמה אולילה, מנכ"ל נוקיה, אמר כי הארגון מחדש משקף את השינויים המופלגים שחלו בשוק הטלפונים הסלולריים בעשר השנים האחרונות. "המבנים של התעשייה והחברות, שהוקמו לפני כעשור בראשית העידן הסלולרי, אינם עונים עוד על הצרכים העתידיים", אמר אולילה.



בריטיש סקיי עלתה ב-0.5% לאחר שאמרה כי הגיעה ליעד מספר מנויים של 7 מיליון שלושה חודשים לפני המועד המשוער.



מגזר הנפט רשם ירידות שערים: מניית רויאל דאץ' ירדה ב-0.7%; טוטאל פינה ירדה ב-0.5%; ו-BP איבדה 0.1%.



יצרניות הרכב רשמו ירידות גם כן: פולקסוואגן ירדה ב-1.2%; דיימלר קרייזלר איבדה 0.3%; פז'ו ירדה ב-0.2% ו-BMW ירדה ב-0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully