וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDI: הרעה נוספת במוסר התשלומים במשק - שיא שלילי של 123 ימי אשראי נרשם בספטמבר

הרצל לקס

29.9.2003 / 11:13

תהילה ינאי: "מגמת ההרעה במוסר התשלומים מחזקת את הטענות כי אווירת האופטימיות לגבי יציאה מהמיתון לא היתה מבוססת מספיק"



שיא שלילי של 123 ימי אשראי נרשם במשק בחודש ספטמבר, כך עולה מדו"ח מוסר התשלומים של BDI.
זוהי הרעה של יום אחד לעומת החודש שעבר, והיא ממשיכה את המגמה השלילית שנרשמה ביולי-אוגוסט.
תהילה ינאי, מנכ"ל BDI: "מגמת ההרעה במוסר התשלומים מחזקת את הטענות כי אווירת האופטימיות לגבי יציאה מהמיתון לא היתה מבוססת מספיק".



מאז חודש מארס נרשמה התאוששות מסוימת במספר ימי האשראי, והם ירדו מ-122 יום במארס ל-119 יום בלבד ביוני. אך החל מחודש יולי הורע, כאמור, המצב, וימי האשראי בפועל טיפסו ל-123 יום.



במספר ימי הפיגור לא נרשמה עלייה, והם עמדו על רמה של 35 יום אליה טיפסו באוגוסט. ב-BDI מציינים כי העובדה שהעלייה בימי האשראי לא לוותה בעלייה בימי הפיגור מעידה על כך שההרעה במוסר התשלומים נובעת ממשא ומתן מוצלח של הלקוחות, המאלצים את הספקים להעניק להם עוד ימי אשראי.



הענפים בהם מוסר התשלומים הוא הגרוע ביותר הם שיווק וסיטונאות מוצרי מתכת, בו נרשמו 145 ימי אשראי ו-43 ימי פיגור, תעשיית המתכת והטקסטיל בה נמדדו 42 ימי פיגור, וכן שיווק וסיטונאות פלסטיק וגומי שרשם 41 ימי פיגור בממוצע.



מוסר התשלומים הטוב ביותר נמדד בענף שיווק וסיטונאות מוצרי המזון והמשקאות, בו נמדדו 25 ימי פיגור ו-103 ימי אשראי בממוצע. גם תעשיית הרכיבים האלקטרוניים מתאפיינת במוסר תשלומים גבוה יחסית - מספר ימי האשראי במגזר זה עמד על 100, וממוצע ימי הפיגור היה 28 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully