וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחתם ההסכם לרכישת בנק פ.ק.או תל אביב: הפועלים ירכוש את הבנק תמורת 30 מיליון שקל - מחצית מהונו העצמי

אמיר טייג

29.9.2003 / 11:57

פ.ק.או תל אביב הפסיד 2.44 מ' ש' במחצית הראשונה של 2003 לעומת הפסד של 1.33 מ' ש' בתקופה המקבילה; העסקה מותנית באישור המפקח על הבנקים והממונה על ההגבלים



מאת אלי דניאל ואמיר טייג



בנק הפועלים ירכוש את מלוא הבעלות בבנק פ.ק.או תמורת 30 מיליון שקל, כך הודיע היום בנק הפועלים. העסקה, אשר נחתמה ביום חמישי האחרון, עדיין מותנית בקבלת אישור המפקח על הבנקים ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים. הונו העצמי של הבנק הנרכש עמד על 66.2 מיליון שקל בתום הרבעון השני של השנה, ולפיכך מחיר העסקה משקף כמחצית מהונו העצמי.



בנק פ.ק.או מוחזק בבעלות מלאה על ידי הבנק הגדול ביותר בפולין Polska Kasa Opieki. לבנק סניף בודד בישראל הממוקם ברחוב אלנבי בתל אביב ומשרת בעיקר את אוכלוסיית העובדים הזרים בישראל. השלוחה הישראלית מועמדת למכירה כבר חודשים ארוכים לבנק הפועלים והעסקה מתעכבת בגלל חילוקי דעות בין הגורמים המאשרים את העסקה: הממונה על ההגבלים העסקיים והמפקח על הבנקים. מאחר שרכישת הבנק עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה הכללית של הפיקוח על הבנקים לפיה יש להקטין את מספר הבנקים הקטנים הפועלים בישראל, לא צפויה התנגדות לעסקה בכיוון בנק ישראל.



בנק פ.ק.או תל אביב רשם הפסד של 2.44 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2003 לעומת הפסד של 1.33 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההידרדרות בתוצאות הבנק מוסברת בגידול בהפרשות בגין חובות מסופקים, שהסתכמו במיליון שקל במחצית הראשונה של 2003.



בכל שנת 2002 הרוויח הבנק בתל אביב כ-1.11 מיליון שקל, לעומת רווח גבוה יותר של 2.89 מיליון שקל בשנת 2001. בהנהלת הבנק בפולין מסבירים כי הירידה ברווח נובעת מירידה בהכנסות המימון של הבנק שנבעה מירידה בהיקף הפעילות של הבנק. אחד הגורמים לירידה בהיקף פעילותו של הבנק היא מגמת ההקטנה של מספר העובדים הזרים שנכנסים לישראל. הבנק מעסיק 35 עובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully