וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטונג במו"מ למכירת כרמיאל סנטר למשפחת נפתלי תמורת 100 מיליון שקל

יורם גביזון

30.9.2003 / 7:49

השלמת העסקה תשרת את כוונתה של איטונג לחלק דיווידנד לבעלי מניותיה בסכום של עד 135 מ' ש'; קבוצת נכסי אזורים עצמה עשויה להשתמש בתמורה להקטנת החוב הפיננסי שלה



החברות איטונג ונכסי אזורים מקבוצת גנדן מנהלות משא ומתן למכירת פרויקט כרמיאל סנטר תמורת 100 מיליון שקל. השלמת העסקה תשרת את כוונתה של איטונג לחלק דיווידנד לבעלי מניותיה בסכום של עד 135 מיליון שקל. איטונג הודיעה במחצית אוגוסט 2003 על החלטתה לפנות לבית המשפט כדי לקבל את אישורו לחלוקת דיווידנד שאינו עומד במבחן הרווח.



הנהנים העיקריים מחלוקת הדיווידנד על ידי איטונג יהיו החברות אורדן (15%) ואורלייט (70%), שהיא חברה בת של אורדן (82.5%). יו"ר אורלייט הוא אביגדור קלנר. אורלייט היתה אמורה להתמזג עם אורדן, אך התנגדות בעלי האג"ח תמנע זאת לפי שעה.



קבוצת נכסי אזורים עצמה עשויה להשתמש בתמורה ממכירת כרמיאל סנטר להקטנת החוב הפיננסי של החברה. נכסי אזורים חייבת 230 מיליון שקל לבעלי שתי סדרות אג"חים, וחובה הפיננסי הכולל מגיע ל-870 מיליון שקל.



אורדן ואורלייט רכשו את השליטה באיטונג (78%) מידי חברת אזורים בדצמבר 2001 תמורת 224 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 287 מיליון שקל. ואולם בעקבות ההרעה בענף הבנייה בשנתיים האחרונות נפל שוויה ל-180 מיליון שקל - כך שחלוקת הדיווידנד על ידי איטונג תסייע לפירעון ההתחייבויות שנלקחו לרכישתה.



אורדן ואורלייט רכשו את השליטה באיטונג באמצעות הלוואה של 226 מיליון שקל צמודה למדד ונושאת ריבית של 5% שקיבלו מאזורים מקבוצת כלל ומשולמת בארבעה תשלומים שנתיים שווים.



איטונג, שהיתה בעבר יצרנית מזומן ושימשה בנק בעבור חברות אחרות בקבוצת אזורים, לא חילקה דיווידנדים מאז רכישתה. החברה השתמשה בנזילותה כדי לרכוש מאורלייט את אחזקותיה באוניברקול (51%) תמורת 43 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 84 מיליון שקל. הנזילות שימשמה גם לרכישת המניות של משפחת אלוני (30%) בחברת מוצרי הבנייה אלוני תמורת 41 מיליון שקל, כלומר לפי שווי חברה של 135 מיליון שקל. זאת, לעומת שווי נוכחי של 71 מיליון שקל, כשהחברה מימשה את אחזקותיה בכלל בטון תמורת 17 מיליון שקל. איטונג מחזיקה ב-75% ממניותיו של כרמיאל סנטר ונכסי אזורים מחזיקה ביתרת המניות.



לדברי מקורבים לעסקה, הנכס מושכר במלואו ומניב דמי שכירות שנתיים של 10 מיליון שקל. כרמיאל סנטר כולל 13 אלף מ"ר במרכז מסחרי פתוח ובניין משרדים של 5,000 מ"ר שמושכר במלואו. בניין זה הוא אחד מ-3 בניינים בשטח כולל של 15 אלף מ"ר שמיועדים לתעשיית ההיי-טק ולמשרדים.



פעילות נדל"ן זו, שהניבה רווח של 2.8 מיליון שקל במחזור של 5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2003, היא לא חלק ממרכז עסקיה של איטונג.



איטונג עוסקת בייצור מוצרי בנייה, כגון אבנים משתלבות, לבני איטונג, מוצרי אינסטלציה מבטון, ובאמצעות החברה הבת אלוני בייצור ושיווק מרצפות, ויבוא ועיבוד שיש. איטונג היא גם בעלת השליטה בחברת אוניברקול הופמן, שמייצרת צבעים ומוצרי טיח.



איטונג הפסידה 2.2 מיליון שקל במחזור של 287 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2003, בהשוואה לרווח של 1.6 מיליון שקל במחזור של 226 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2002. ההון העצמי של החברה הוא 308 מיליון שקל שמממן 49% מהמאזן. שווי השוק שלה הוא 180 מיליון שקל.



ככל הידוע הגישו שתי קבוצות הצעות לרכישת המרכז המסחרי, אך נראה שחברת ביג מרכזי קניות, שבבעלות יהודה ורוני נפתלי, תרכוש את הנכס. ביג פתחה בספטמבר 2003 מרכז מסחרי בשטח של 18 אלף מ"ר בהשקעה של 18 מיליון דולר. בנוסף, היא מחזיקה בקניון ביג רגבה בשותפות שווה עם מושב רגבה. ביג באר שבע בשטח של 26 אלף מ"ר הוא בבעלותה המלאה. בנוסף, היא מחזיקה בביג קריות בצומת קרית אתא על שטח של 17 אלף מ"ר ובביג בית שמש בשותפות שווה עם אמפא. ביג מרכזי קניות גם הקימה שותפות עם קיבוץ צרעה להקמת מרכז קניות בשטח של 20 אלף מ"ר בסמוך לבית שמש.



נפתלי, שמכר באחרונה חלק מאחזקותיו במי עדן לחברת דנונה, האיץ את השקעותיו באחרונה. ביג מרכז קניות רכשה את חלקה של שיכון עובדים בביג באר שבע (50%) ובביג קרית אתא (25%) תמורת 150 מיליון שקל מזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully