וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבזק החליטו סופית לוותר על רעיון מיזוג בזקכל ואדאנת; הנסיונות להבראת אדאנת יימשכו עוד 3 שבועות

ערן גבאי

30.9.2003 / 9:36

"אין טעם להניח משקולת על צווארה של בזקכל"; חשש בבזק שאחד הבנקים הנושים של החברה יבקש פרעון מיידי של החוב; לאדאנת חוב של כ-30 מיליון שקל והיא פועלת תחת אזהרת עסק חי



בבזק החליטו סופית לוותר על הרעיון למזג את בזקכל ואדאנת כפתרון להבראת אדאנת. בבזק מנסים עדיין לגבש תוכנית שתבטיח את פעילותה של החברה, אך הנסיונות יימשכו עוד כשבועיים-שלושה עד שתתקבל ההחלטה הסופית אם פני אדאנת להבראה או לסגירה.



בכיר המעורב בפעילות החברה טוען ש"החברה כרגע לא מחזיקה את עצמה, ואם לא תימצא הנוסחה שתוכיח שהחברה יכולה לייצר תזרים ולהרוויח תפעולית, לא תהיה אפשרות להבריא אותה. אין טעם להניח על צווארה של בזקכל משקולת. היו מיזוגים בעבר שגרמו לשתי החברות לצאת נפסדות מהמהלך, לכן רעיון המיזוג עם בזקכל נדחה".



נזכיר כי גם בעבר, בתקופת משה מיץ כמנכ"ל בזקכל, נשקלה אפשרות בבזק למזג את החברות, כשבסופו של דבר רכשה בזק את אדאנת.



שתי החברות מספקות שירותים למגזר העסקי - בזקכל מספקת שירותי VOICE ואדאנת שירותי דאטה. אדאנת מעניקה שירותים בעיקר ללקוחות עסקיים בינוניים, אך בחטיבה העסקית של בזק החליטו בעבר לרכוש נכסים סינרגיים לפעילות הקבוצה ולא לבצע חיבור כוחות.



כמו כן, נודע כי קיים חשש בבזק מכך שאחד הבנקים הנושים של החברה יבקש פירעון מיידי של החוב, ועל כן אין כוונה בבזק להתמהמה בהחלטה לגבי אדאנת.



אדאנת פועלת תחת אזהרת עסק חי בדו"חות בזק החל מתחילת השנה ובזק מחקה ברבעון האחרון את יתרת ההשקעה בחברה - כ-31 מיליון שקל. לאדאנת חובות הנאמדים בכ-30 מיליון שקל.



אם תתגבש תוכנית הבראה באדאנת, החברה תציג את התוכנית העסקית לפעילותה בפני הבנקים הבינלאומי, לאומי והפועלים, במטרה לקבל את הסכמתם לתוכנית.



לאחרונה דיווחנו שבמסגרת התוכנית להבראת אדאנת תישקל גם אפשרות לשנות את שם החברה ופיטורי עובדים.



בתחילת אוגוסט סיים מנכ"ל אדאנת לשעבר, רפי פורן, את תפקידו כמנכ"ל החברה לאור תוצאות החברה החלשות ברבעון השני של השנה. במקומו של פורן מונה ירון הירשזון, ששימש כמנכ"ל מלם תקשורת ומחשבים בעבר. בזק השקיעה באדאנת כ-48 מיליון שקל ברכישת 50% ממניותיה. לבזק אופציה לרכישת מלוא המניות בחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully