וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגזין פורצ'ן: קרלי פיורינה היא האישה החזקה ביותר בעולם העסקים - בפעם השישית ברציפות

רונן סרברניק

30.9.2003 / 9:31

גם מנכ"לית eBay, מג וויטמן, ויו"ר ומנכ"ל Avon, אנדראה ג'אנגלפי המגזין, נמצאות בראש הרשימה; 22% מנשיאי קולג'ים הן נשים, לעומת 14% בלבד בסנאט ובבית הנבחרים ו-8% בעולם העסקי



מנכ"לית HP, קרלי פיורינה, היא האישה החזקה ביותר בעולם העסקים, לפי רשימת 50 הנשים החזקות בעולם של מגזין "Fortune". זוהי הפעם השישית ברציפות בה מחזיקה קרלי בתואר המכובד.



הדירוג של המגזין נקבע על פי סולם המורכב מ-4 גורמים: גודל ושווי עסקיה של האישה בכלכלה הגלובלית; עמדתה בתוך התאגיד לו היא שייכת; התקדמות הקריירה ? במונחי מהירות; ועתיד והשפעתה על הציבור והחברה.



את הפסגה חולקות עם קרלי, מנכ"לית eBay, מג וויטמן; יו"ר ומנכ"ל חברת Avon, אנדראה ג'אנג; יו"ר ומנכ"לית זירוקס אן מלקאהי ומרג'ורי מגנר, יו"ר ומנכ"ל קבוצת לקוחות גלובליים בסיטיגרופ.



אך המגזין ציין מגמה מעניינת בה נשים חזקות מוותרות על משרתן. מתוך 108 הנשים אשר השתתפו ברשימת ה-50 במהלך 5 השנים האחרונות, כ-20 התפטרו ממשרותיהן היוקרתיות, דוגמת מנכ"לית פפסי קולה בצפון אמריקה, ברנדה בארנס (אשר עברה לאלינוי על מנת להתמקד במשפחתה) ונשיאת קבוצת פידליטי פרסונל אינווסטמנט לשעבר, גייל מקגוורן (היום מרצה לשיווק בבית הספר לעסקים של הארווארד).



המגזין חושף כי את התקדמותן המשמעותית ביותר עשו הנשים בשנה האחרונה באקדמיה. לפי המגזין, 22% מנשיאי קולג'ים הן נשים, זאת לעומת נוכחות של 14% בלבד של נשים בסנאט ובבית הנבחרים. המצב גרוע עוד יותר בעולם העסקי, בו נרשמה נוכחות של 8% בלבד לנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully