וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר השקעות מנהלת מו"מ למכירת מרבית החזקותיה בטרנסכלל

אלי דניאל

30.9.2003 / 10:49

החברה צפויה למכור למרדכי פרידמן כ-40% ממניות טרנסכלל תמורת כ-48 מיליון שקל. השלמת העסקה צפויה לייצר לפולאר רווח הון של כ-20 מיליון שקל


חברת פולאר השקעות, הנמנית על קבוצת שרפ"ק, הודיעה היום על כוונתה לממש את מרבית החזקותיה בחברת עמילות המכס טרנסכלל, בעסקה אשר עשויה להכניס לקופתה כ-48 מיליון שקל.

כך, פולאר מנהלת משא ומתן עם מרדכי פרידמן, המשמש כמנכ"ל טרנסכלל ומחזיק בכ-43.4% ממניותיה, בנוגע למכירה של כ-40% ממניות טרנסכלל לפי שווי חברה של כ-120 מיליון שקל - כ-30% מעל מחיר השוק וכ-80% יותר מתג המחיר שהוצב לחברה במסגרת העסקה שבוצעה ביוני 2002, במסגרתה רכשו פולאר ופרידמן את החזקותיו של גד זאבי בטרנסכלל. עם השלמת העסקה ייוותרו בידי פולאר כ-4% מהון המניות של טרנסכלל והיא תחדל להיות בעלת עניין בחברה זו.

השקעתה של פולאר בטרנסכלל נרשמה בספרי חברת ההשקעות בתחילת השנה לפי ערך מאזני של כ-33.1 מיליון שקל, ובאם תושלם העסקה היא צפויה לייצר לפולאר רווח הון של כ-20 מיליון שקל. מימוש מרבית ההחזקה בטרנסכלל מהווה נדבך נוסף בתוכניתה של פולאר השקעות לצאת מפעילות פיננסית וסמי-פיננסית, תוכנית במסגרתה מומשה בחודש שעבר ההחזקה ביציל פיננסים. מאז תחילת השנה חילקה טרנסכלל לבעלי מניותיה דיווידנד בהיקף כספי של 13.7 מיליון שקל, מזה כ-6 מיליון שקל הגיעו לידיה של פולאר.

ביצוע העסקה כפוף להשלמתו של הליך הצעת רכש מיוחדת שיבוצע ע"י פרידמן בקשר עם מניות החברה המוחזקות על ידי הציבור. כל זאת, בהתאם להוראותיו של סעיף 328 (א) לחוק החברות, התשנ"ט-1999.

טרנסכלל סיימה את הרבעון השני של השנה עם הכנסות בהיקף של כ-18.6 מיליון שקל, כ-20% יותר מההכנסות שהושגו ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הציגה החברה רווח נקי של כ-4.1 מיליון שקל - 86% יותר מהרווח שהושג ברבעון השני של שנת 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully