וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: KLM מזנקת ב-18% בעקבות המיזוג עם חברת אייר פראנס; ירידות במניות הרכב הגרמניות

רונן סרברניק

30.9.2003 / 14:44

מניות השבבים עולות על רקע דיווח בדבר עלייה של 4% במכירות השבבים הגלובליות באוגוסט; מנצ'סטר יונייטד דיווחה על עלייה של 22% ברווח - המניה נסחרת ללא שינוי



בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת על רקע התחזקות היורו לרמתו הגבוהה מול הדולר מאז חודש יולי. חברת התעופה KLM ממריאה ב-18% בעקבות הודעת אייר פראנס על רכישתה במחיר של 784 מיליון יורו במניות. לונדון עולה ב-0.4%; פאריס יורדת ב-0.1% ופרנקפורט מאבדת 0.5%.



בחזית המקרו: שיעור האבטלה בצרפת נותר ללא שינוי בחודש אוגוסט ברמה של 9.6%, השיעור הגבוה מזה 3 שנים, זאת על אף ירידה במספר מחוסרי העבודה. מספר מחוסרי העבודה ירד ב-13 אלף לרמה של 2.602 מיליון, מסר היום משרד העבודה.



מדד ביטחון המגזר היצרני בצרפת עלה לרמתו הגבוהה מזה 5 חודשים בחודש ספטמבר, בעקבות האצה בצמיחה הכלכלית ביפאן ובארה"ב אשר העלתה את הביקוש למוצרים צרפתיים.



חברות התעופה מרכזות עניין לאחר ש-KLM ואייר פראנס אישרו את המיזוג בינהן, אשר יצור את חברת התעופה הגדולה באירופה. העסקה מעניקה למניות KLM פרמיה של 40% על מחיר הסגירה של יום שני. כאמור, מניית KLM ממריאה בכ-18%, לעומתה יורדת מניית אייר פראנס ב-4.7%. לופטהאנזה יורדת ב-1.5% ובריטיש איירווייס עולה ב-0.5%.



מניות השבבים רושמות עליות שערים על רקע דיווח של ה-SIA מאתמול בדבר עלייה של 4% במכירות השבבים הגלובליות בחודש אוגוסט, החדה ביותר מאז שנת 2000. מניית ASML, יצרנית השבבים ההולנדית עולה ב-2.4%; ST מיקרואלקטרוניקס עולה ב-0.7%.



ענקית הקמעונות ההולנדית אהולד עולה ב-2% לקראת פרסום תוצאות שנת 2002 לנושיה.



מניות הרכב הגרמניות רושמות ירידות שערים על רקע התחזקות היורו, אשר מייקרת את רכביהם בארה"ב, דיימלר קרייזלר יורדת ב-0.5%; BMW מאבדת 0.2% ו-פולקסוואגן יורדת ב-0.9%.



קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, אלופת ליגת העל האנגלית, דיווחה על גידול של 22% ברווחיה בשנה האחרונה לרמה של 65.6 מיליון דולר. החברה מסרה כי העליה ברווחיה נובעת מגידול במספר המשחקים במהלך הליגה וממכירות מוצרים נלווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully