וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי אגסי: בתור מי שלא צמח בחברה - אני מביא ל-SAP נקודת מבט רעננה

סוכנויות הידיעות

30.9.2003 / 12:02

הישראלי מספר שתיים ב-SAP בריאיון ל-CNET: איני רואה בניסיון ההשתלטות של אורקל על פיפלסופט פגיעה בתחרות



שי אגסי, החבר הצעיר ביותר של מועצת המנהלים הבכירה של SAP והישראלי בעל התפקיד הבכיר ביותר באירופה, אמר בריאיון לרשת CNET, כי בתור מישהו שהגיע להנהלת החברה מבחוץ, הוא מביא לענקית התוכנה נקודת מבט רעננה. אגסי, שהצטרף לחברה ב-2001 לאחר שזו רכשה את חברת התוכנה הישראלית טופ טיר אותה ייסד, הוא גם הזר היחידי בקרב חברי ההנהלה הגרמניים.



אגסי קודם ותפקידיו הורחבו בפברואר, כך שהוא משמש למעשה כמספר שתיים ב-SAP. לדבריו, תפישתו של העולם את SAP שונה מהתמונה במציאות. החברה, אמר אגסי בריאיון, היא פלורליסטית ורב לאומית - בדירקטוריון המורחב של החברה אפשר למצוא אמריקאי אחד ואוסטרלי אחד בנוסף לו (אם כי הוא החבר הזר היחידי בדירקטוריון עצמו).



האסו פלטנר, מנכ"ל SAP, פורש בהדרגה מתפקידי הניהול היומיומי ומעבירם לידי הנינג קאגרמן, שצמח בחברה. לדברי אגסי, טופח קאגרמן על ידי בכירי SAP לתפקידו, ותחת ניהולו מתבצעת העברת הכוח בצורה החלקה ביותר.



בריאיון דובר גם במאבק המתחמם והולך בין SAP לאורקל כמובילות בשוק היישומים העסקיים. אגסי אמר כי אינו מאמין שהתמקדות בשיווק היא שתצעיד חברה כמו SAP קדימה בטווח הארוך, כי אם חדשנות טכנולוגית. הוא ציין את הגישה השמרנית של SAP ל"ניסוי" המוצרים על לקוחותיה, כיתרון. איננו קופצים בראש ושמים את כל הקופה על דבר אחד, אמר. תחילה אנו "בודקים את המים" ואת הגישה הטובה ביותר להתנהלות.



אגסי נדרש להתייחסות למאבק שמנהלת אורקל על רכישתה של פיפלסופט. לדבריו, הרכישה לא תיטיב עם לקוחותיה של פיפלסופט, אולם אין מדובר בפגיעה בתחרות, אלא בניסיון של אורקל למצב את עצמה באופן מתאים לתחרות עם SAP בשוק תוכנות היישומים העסקיים.



בחודש יולי הודיעה פיפלסופט כי השלימה את רכישת מתחרתה ג'יי.די אדוארדס לאחר שרכשה 88% מהון המניות המונפק של החברה. פיפלסופט ביקשה להשלים את העסקה במהירות במאמץ לסכל את ניסיון ההשתלטות העוין של אורקל עליה.



הרכישה הפכה את החברה הממוזגת לשנייה בגודלה בשוק היישומים העסקיים לאחר SAP. פיפלסופט מצפה לשיפור "משמעותי" בשורת הרווח התפעולי כתוצאה מההשתלטות על ג'יי.די אדוארדס.



לשאלת הכתב בנוגע למוצריה החדשים של SAP ציין אגסי את פלטפורמת נט-וויבר, אשר לטענתו תאפשר גם למפתחים וגם למתחרים להשתמש בה כבסיס לתוכנות יישומים עסקיים. אגסי מסר כי מאז שוחררה הגרסה הראשונית של נט-וויבר לשוק בחודש ינואר, בדיקות שבוצעו בנוקיה, סימנס, לופטהאנזה וצ'ק פוינט הביאו לשינוי משמעותי בהתנהלות אותן החברות.



עוד ציין אגסי כי החברה רואה כי בשוק השירותים המקוונים מתבלטים שחקנים מועטים אשר מצליחים למזג מספר רחב של שירותים על פלטפורמה בודדת. אגסי טוען כי החלוקה לתוכנות יישומים עסקיים דוגמת ERP ,CRM ,SCM ,PLM ו-HR תיעלם ותהפוך לאלפי אפליקציות שונות אשר ישפרו את עלויות ההטמעה של התוכנות במערכות המחשוב של תאגידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully