וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 22% ברווחי מנצ'סטר יונייטד בזכות חוזה חסות עם נייקי וריבוי משחקים באיצטדיון הביתי

סוכנויות הידיעות

30.9.2003 / 12:20

הרווח ממכירת דיוויד בקהאם קוזז על ידי הפסד ממכירת ורון; ההכנסות צמחו ב-18% ל-285 מיליון דולר



מנצ'סטר יונייטד, מועדון הכדורגל הידוע בעולם, רשם צמיחה נאה ברווח ובהכנסות בשנת הכספים שהסתיימה ביולי. הצמיחה נזקפה לזכות חוזה חסות גדול שהעניקה לקבוצה חברת נייקי, ולהצלחה במכירת מוצרים נלווים בזכות זכייתה בתואר אליפות ליגת העל האנגלית.



הרווח הנקי לפני מס לעונת 2003/04 היה 9.3 מיליון ליש"ט (65.3 מיליון דולר), עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות צמחו ב-18% ל-173 מיליון ליש"ט (285 מיליון דולר). במקביל העלתה את הדיווידנד ב-19% ל-2.5 פני לשנה.



על מנצ'סטר יונייטד עברה שנה טובה מבחינה עסקית, למרות עזיבתו של המנכ"ל פיטר קניון, מכירתו של הכוכב דיוויד בקהאם ושמועות על השתלטות אפשרית על החברה. ההצלחה של מנצ'סטר יונייטד עומדת בניגוד לחולשה הכספית בה לוקים מועדונים אחרים.



בחזית בספורט עושה המועדון חיל, עם זכייה שמינית באליפות בתוך 11 שנים, ומקום ברבע הגמר של ליגת האלופות אופ"א. בזכות ההשתתפות בליגות ובאליפויות נוספות גדל מספר המשחקים בהם שיחקה הקבוצה באיצטדיון הביתי שלה, אולד טראפורד, ועימם ההכנסות.



חוזי החסות והכנסות משידורי משחקים בטלוויזיה תרמו אף הם לצמיחה. ברווחים ממכירת שחקנים נרשמה נפילה של 25.8%. מכירת בקהאם אמנם הביאה רווח של 26 מיליון דולר, אולם מכירת חואן ורון לצ'לסי הובילה להפסד. שכר השחקנים צמח ב-12% במהלך העונה.



מנצ'סטר לא התייחסה בהודעתה לשמועות על עניין של משקיעים בהשתלטות עליה. החודש דיווח "מייל און סאנדיי" כי פיליפ אנשוץ, מייסד חברת התקשורת קווסט אשר סייע לסגירת עסקת לוסנט-כרומטיס בשנת 2001, מעוניין ברכישת הקבוצה.



שבוע קודם לכן דווח כי שלושה גורמים פנו לאחרונה לייעוץ אצל מומחים פיננסים בסיטי של לונדון, וביקשו לדעת מה שוויו של המועדון, האם בעלי המניות יהיו מעוניינים למכור וכיצד יוכלו להשתלט על גרעין השליטה.



לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, גובה הצעות הרכש עשוי להגיע ל-600 מיליון ליש"ט (962 מיליון דולר), ובין המשקיעים הפוטנציאלים נכללים איל הון רוסי ששוויו נאמד ב-8 מיליארד דולר, מיליארדר מהמזרח התיכון ומשקיע נוסף מאירופה. לדברי מקורות בקהילייה הפיננסית, מדובר במשקיעים עשירים לא פחות מרומן אברמוביץ', המיליארדר הרוסי-יהודי שרכש הקיץ את מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי תמורת 150 מיליון ליש"ט (כ-240 מיליון דולר). שווי השוק של מנצ'סטר יונייטד הוא 856 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully