וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה מעוז: בנק ישראל נלחם באינפלציה הנמצאת רק בדמיונו

אמיר טייג

30.9.2003 / 12:30

הכלכלן הראשי של נשואה זנקס מעריך כי בנק ישראל יפחית את ריבית נובמבר ב-0.2% ויותירה ללא שינוי עד תום השנה. ממליץ להגדיל ההשקעה באג"ח הארוכות. צופה יציבות בדולר

בנק ישראל הוא כדון קישוט הנלחם באינפלציה הנמצאת רק בדמיונו, כך כותב שלמה מעוז הכלכלן הראשי של בית ההשקעות נשואה זנקס. מעוז מעריך כי בנק ישראל יפחית את ריבית נובמבר ב-0.2% לרמה של 5.9% וזו תהיה גם הריבית בתום השנה. להערכתו, במהלך שנת 2004 תרד הריבית עד רמה של 5.5% בחודש אפריל אך תחזור ותעלה לקראת תום שנת 2004 לרמה של 6.2%.

להערכת מעוז, רווחי הון בתחום המט"ח הם מוגבלים בשלב הנוכחי. "מי שכבר הבין נקודה זו היו אנשי העסקים והפירמות שהגבירו נטילת הלוואות במט"ח לאחר חודשים בהם נמנעו מנטילת הלוואות, אלא היו עסוקים בהחזר הלוואות במט"ח", כותב מעוז. צמצום החשיפה למט"ח הוא סביר להערכתו, וזאת נוכח היציבות שצפויה בשער הדולר בשבוע הקרוב בו ינוע השקל להערכתו בין 4.44 שקלים לדולר עד ל-4.47 שקלים לדולר.

מעוז מציין כי השבוע שחלף היה השבוע השני ברציפות שבו ירדו הציפיות האינפלציוניות. לתקופת פדיון של עד שנתיים ירדו ציפיות האינפלציה על פי שוק ההון לרמה של כ?1.95%, ולתקופת פדיון של שלוש שנים ירדו ל-2.23%, לעומת 2.31% בשבוע שעבר. מעוז מציין כי לתקופת פדיון של שלוש שנים ומעלה ציפיות האינפלציה עומדות על 2.37% עד 3.34%, וזאת עדיין מעל יעד האינפלציה של הממשלה.

עוד מעריך מעוז כי הירידה בתשואות באג"ח הצמודות בשבוע שחלף היא רק בתחילת הדרך, ותשואות אלו ימשיכו לרדת בחודשים הקרובים. המעבר של האוצר למימון בעיקר באמצעות חוב חיצוני, הירידה בשיעור האינפלציה ובעקבותיה הירידה הצפויה ברמת הריבית צפויים יחד למשוך את התשואות בצמודים מטה וליצור רווחי הון. גם בשחרים הארוכים צופה מעוז רווחי הון מסיבה דומה ולפיכך ממליץ מעוז להאריך את המח"מ של תיק האג"ח ולהגדיל השקעה באג"חים הארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully