וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמודדים במכרז ניהול כספי חברת החשמל: כלל ביטוח והפועלים; מגדל ולאומי; הפניקס והבינלאומי; דיסקונט והראל

אילן מוסנאים

30.9.2003 / 14:12

דן ללוז עבר ממגדל להפניקס ויוביל את התמודדות הקבוצה במכרז לניהול כספי הפנסיה של חברת החשמל - בהיקף של כ-10 מיליארד ש'; בבנק המזרחי בודקים את כדאיות ההתמודדות



דן ללוז, לשעבר מנהל ההשקעות של קבוצת מגדל , מצטרף לתחרות על ניהול כספי הפנסיה של עובדי חברת החשמל, וזאת במסגרת קבוצה בראשות הפניקס , אשר אליה אמור להצטרף הבנק הבינלאומי. ללוז יפעל בקבוצה כעצמאי ויחזיק בעצמו בנתח של מניות החברה שתנהל את הכספים (אם תזכה במכרז).



הקבוצה בראשות ללוז תתחרה ככל הנראה בשלוש קבוצות נוספות, בהן קבוצת כלל ביטוח (שתחזיק ב-70% מהזכויות), שתכלול גם את בנק הפועלים (20%) ואי.בי.אי (10%), ותנוהל על ידי דוד לוי, לשעבר מנכ"ל תמיר פישמן ניהול השקעות; קבוצת מגדל (70%) שתכלול גם את בנק לאומי (20%) ובנק אגוד (10%) ותנוהל על ידי אהוד פרידמן וראש תחום ההשקעות במגדל, ענת לוין; ואת קבוצת הראל השקעות שתכלול כפי הנראה גם את בנק דיסקונט .



על פי הידוע, בנק המזרחי לא גיבש בשלב זה קבוצה שתתמודד במכרז, ובשלב זה בבנק בודקים את כדאיות המהלך. בבנק המזרחי יצטרכו להזדרז אם אינם רוצים לפספס את המכרז, שכן סוף אוקטובר יהיה המועד האחרון להגשת ההצעות שמפרטות את מבנה הקבוצה, יכולותיה הניהוליות והאיתנות הפיננסית שלה.



שלב ב' במכרז יהיה בחודשים ינואר ואז יתבקשו החברות להגיש את הצעת המחיר שלהן, כלומר את גובה דמי הניהול שהם מבקשים עבור השירות. דמי הניהול אמורים להיות קבועים לאורך כל התקופה וזאת בלי קשר להיקף הנכסים של הקרן. אלה אמורים להסתכם ב- 2004 בכ-10.3 מיליארד שקל ולצמוח עד 2006 לכ-12.1 מיליארד שקל.



יש לציין כי למעשה לא מדובר במכרז רגיל אלא בהזמנה של חברת החשמל להגשת הצעות לניהול הכספים. חברת החשמל אינה מחויבת לבחור בהצעה הזולה ביותר שתוגש ואחרי בחירת הקבוצה הזוכה לקבוצות המתחרות לא תהיה אפשרות לערער על הבחירה.



דמי הניהול המקסימליים שהחברות יוכלו לדרוש יהיו בשיעור של עד 0.8% לשנה, מה שפותח פתח להכנסות אפשריות של למעלה מ-80 מיליון שקל בשנה.



המכרז שחברת החשמל עורכת הינו הגדול ביותר שנערך עד כה בישראל ובמסגרתו תוציא החברה לניהול חיצוני כספים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל. המדובר בקופת פנסיה המהווה אפיק חיסכון חדש, ואשר נועדה לאפשר לחברת החשמל לשלם תשלומי קצבה לזכאים בהתאם להסכמי העבודה הקיימים, באמצעות צבירה, השקעה וניהול נכסי קופות הגמל. עד כה ניהלה חברת החשמל את כספי הפנסיה של עובדיה בעצמה.



הזכאים בקופת הפנסיה הינם 15 אלף עובדים ותיקים של חברת החשמל שהחלו את עבודתם בחברה לפני שנת 1996, גמלאים וזכאים נוספים המהווים קבוצה מוגדרת וסגורה. העובדים אשר החלו את עבודתם בחברה משנת 1996 ואילך מבוטחים בקרנות פנסיה צוברות.



על פי הדרישה של חברת החשמל כל אחת מהקבוצות שיתמודדו במכרז תכלול חברת ביטוח, שתחזיק בשליטה, בנק שיחזיק ב-20% מהמניות, וגוף שלישי (בדרך כלל מנהל תיקים).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully