וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדברג על רשות הנמלים: עיכוב בהכנסות בשל טיפול ממושך בקבלת אישורים לעסקות בקרקעות

ענת ג'ורג'י

30.9.2003 / 16:00

בשנים 1993-1996 לא עמד משרד הביטחון בתשלומי חכירה על פי חוזים שנחתמו איתו, והחוב הגיע לכ-11 מיליון שקל - ממנו נגבו 7 מיליון שקל בעקבות מו"מ



דו"ח מבקר המדינה המתייחס לרשות הנמלים קובע כי הליכי קבלתם של אישורים, הן ממועצת הרשות והן מהממשלה, לעסקות בקרקעות שבבעלות הרשות באזור נמל אילת, ממושכים מאוד, ובשל כך נגרמים עיכובים בחתימת חוזים ובקבלת הכנסות בגינם.



כך למשל, לפי הדו"ח, מאז שנות השישים חוכר משרד הביטחון כ-81 דונם מהרשות (מהם 37.8 דונם ים), לצורך הפעלת נמל צבאי באילת. לפי דו"ח המבקר, בשנים 93'-96' לא עמד משרד הביטחון בתשלומים על פי החוזים שנחתמו איתו, והחוב הגיע לכ-11 מיליון שקל.



לפי הדו"ח, הרשות גבתה ממשרד הביטחון, בעקבות משא ומתן, 7 מיליון שקל. ואולם, באשר לתשלום בעד המבנים שבנה משרד הביטחון בשטחי הנמל הצבאי יש מחלוקת בין הרשות לבין משרד הביטחון, מחלוקת שלא נפתרה עד מועד סיום הביקורת, פברואר 2003.



הדו"ח קובע עוד כי משנת 87' מסרה הרשות בחוזה לשתי חברות 75 דונם ים לצורך גידול דגים בכלובים בים. מבדיקת המבקר עלה כי החברות האמורות לא משלמות דמי הרשאה לפי התעריף שקבע השמאי.



כמו כן, מצוין בדו"ח כי באפריל 98' פירסמה הרשות מכרז להחכרת שטח שברשותה באילת. בפברואר 2001 נחתם חוזה עם זכיין להחכרת השטח לשם הקמת אכסנייה והפעלתה ל-19 שנה. אולם משרד האוצר התנגד לאישור החוזה, כיוון שלדבריו מטרות המכרז לא תאמו את המטרות והתפקידים שיועדו לרשות. לפי הדו"ח, עד למועד סיום הביקורת נותרה הקרקע ללא שימוש ולרשות נגרם הפסד הכנסות.



בעניין אחר מצוין בדו"ח כי בשטח הנמל הצבאי היה מתקן המשמש להרמת כלי שיט לצורך טיפול, שיפוץ ותחזוקה - ממשה. מתקן זה שימש בתשלום גם ספינות אזרחיות לצורך העלאתן מהים והכנסתן למספנה או למבדוק לשם תיקון ושיפוץ. בינואר 99' הפסיק משרד הביטחון את פעילות הממשה. ביולי 2001 פירסמה הרשות מכרז להקמה ולהפעלה של ממשה ובמאי 2002 נחתם עם הזוכה במכרז חוזה. אולם, עד מועד סיום הביקורת הממשה עדיין לא הוקם, ובעלי הספינות שמשקלן מעל 40 טון נאלצים לקבל שירותי אספנה יקרים יותר בנמלים אחרים ומרוחקים.



לפי הדו"ח הרשות אמנם איננה מחויבת מבחינה חוקית לספק שירותי אספנה, ואולם בשל היותה הבעלים של מרבית חוף מפרץ אילת, ובשל הצורך להתחשב בצרכים הכלכליים של העיר אילת, הכירה הרשות בצורך לקיים שירותי אספנה באילת.



הדו"ח קובע עוד כי ספינות הימורים שעגנו באישור בנמל אילת, נכנסו ויצאו מהנמל ללא קבלת שירותי ניתוב כנדרש בחוק, ובשל כך אירעו כמה תאונות שבהן היו ספינות אלו מעורבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully