וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה מהצפוי במדדי מנהלי הרכש וביטחון הצרכנים בארה"ב

יהודה שויצר

30.9.2003 / 17:44

מדד ביטחון הצרכנים, המספק אומדן לגבי הצריכה הפרטית בארה"ב, ירד לרמה של 76.8 נקודות בספטמבר; מדד מנהלי הרכש בשיקאגו ירד בחודש ספטמבר לרמה של 51.2 נקודות



מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע בחודש ספטמבר לרמת שפל של חצי שנה. המדד, המספק אומדן לגבי הצריכה הפרטית בארה"ב, ירד לרמה של 76.8 נקודות, מרמה של 81.7 נקודות בחודש אוגוסט. הנתון המפתיע ביותר במדד היה לגבי אחוז האנשים שצופים קושי במציאת עבודה שעלה ל-35.3% - הרמה הגבוהה מזה עשור שנים.



לירידה החדה במדד הובילה עלייה בהיקפי הפיטורים בקרב חברות אמריקאיות בחודש זה. "אנשים מאוד טרודים בכל הנוגע למצבם התעסוקתי", אמר דלוס סמית, כלכלן בקונפרנס בורד - גוף המחקר שערך את הסקר. "אם נראה תנודה בכל הנוגע למצב התעסוקה - גם מדד ביטחון הצרכנים ינוע איתה", הוסיף.



מדד התנאים העכשיוויים, המלמד על תפישת הציבור האמריקאי את מצבו הפיננסי ועל נכונותו להוציא כספים על ריהוט ומוצרים בני קיימא אחרים, נפל לרמה של 59.5 נקודות, מרמה של 62 נקודות בחודש הקודם. הקריאה הנוכחית היא הנמוכה מזה עשר שנים.



אנליסטים עוקבים בקפידה אחר מדד ביטחון הצרכנים על מנת לנסות וללמוד האם הצריכה הפרטית, האחראית על שני שלישים מהפעילות הכלכלית בארה"ב, תשמור על כוחה.



ביום שישי דווח כי מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד בחודש ספטמבר לרמה של 87.7 נקודות, לעומת רמה של 89.3 נקודות בחודש אוגוסט, ולעומת קריאה ראשונית לחודש ספטמבר של 88.2 נקודות. מדד התחזיות, אחד ממרכיבי מדד ביטחון הצרכנים, ירד לרמה של 80.8 נקודות לעומת 82.5 נקודות בחודש אוגוסט, בעקבות ספקנות של הציבור האמריקאי בנוגע להתאוששות.



מדד מנהלי הרכש בשיקאגו ירד בחודש ספטמבר לרמה של 51.2 נקודות, לעומת קריאה של 58.9 נקודות בחודש הקודם. הקריאה הנוכחית במדד, אשר מעידה על צמיחה עם כי בקצב מתון, היתה נמוכה מהחזיות המוקדמות של 57.7 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully