וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות השערים בוול סטריט מחריפות: סאן מיקרוסיסטמס נופלת בכ-15% בעקבות אזהרת רווח

יהודה שויצר

30.9.2003 / 23:14

במגזר השבבים נרשמות בעיקר ירידות - כשאת המגמה מובילה אפלייד מטריאלס עם ירידה של 2.5%; סיסקו יורדת ב-2%; ענקיות הטכנולוגיה IBM יורדת ב-1.1%



ירידות השערים בבורסות וול סטריט מחריפות, על רקע נתוני מקרו מאכזבים ואזהרת רווח של סאן מיקרוסיסטמס לרבעון הרביעי של 2003. דאו ג'ונס יורד ב-1.2%; נאסד"ק ב-1.7%; מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה נופל ביותר מ-2.5%.



מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע בחודש ספטמבר לרמת שפל של חצי שנה. המדד, המספק אומדן לגבי הצריכה הפרטית בארה"ב, ירד לרמה של 76.8 נקודות, מרמה של 81.7 נקודות בחודש אוגוסט. הנתון המפתיע ביותר במדד היה לגבי אחוז האנשים שצופים קושי במציאת עבודה שעלה ל-35.3% - הרמה הגבוהה מזה עשור שנים.



מדד מנהלי הרכש בשיקאגו ירד בחודש ספטמבר לרמה של 51.2 נקודות, לעומת קריאה של 58.9 נקודות בחודש הקודם. הקריאה הנוכחית במדד, אשר מעידה על צמיחה עם כי בקצב מתון, היתה נמוכה מהחזיות המוקדמות של 57.7 נקודות.



מגמת הייסוף בין מתבססת לאחר בוקר של תנודתיות עזה. הין רשם הבוקר שער שיא של 110.35 ין לדולר, והתמתן ל-111.25 דולר בערב המסחר. העלייה נרשמה למרות שהבנק המרכזי של יפאן חשף כי הזרים 4.5 טריליון ין לשוק במהלך חודש ספטמבר.



במסחר ביורו נרשמת התחזקות של 0.7% במטבע האירופי לשער של 1.167 דולר, לעומת 1.160 דולר אמש.



סאן מיקרוסיסטמס (סימול SUNW) יורדת ב-15.2%, לאחר שזו פירסמה אתמול אזהרת רווח לרבעון השלישי. החברה רשמה הפרשה של מיליארד דולר למס, שהובילה אותה לתקן את תוצאות הרבעון הקודם לכדי הפסד.



לאחר פרסום ההודעה הורידו בנקי ההשקעות מורגן סטנלי, מריל לינץ', בר סטראנס ו-AG אדווארדס את המלצותיהם למניה.



הודעתה של סאן פוגעת גם בחברות התוכנה אשר משתמשות בשרתים מבוססי יוניקס. מניית ווריטס (סימול VRTS ) יורדת ב-1.7%; מניית BEA סיסטמס (סימול BEAS) יורדת ב-2.6%.



ענקיות הטכנולוגיה IBM (סימול IBM) יורדת ב-1.1%; סיסקו (סימול CSCO) יורדת ב-2%.



מניית מדטרוניק (סימול MDT) עולה ב-0.2%, לאחר שאתמול לאחר הסגירה מסרה החברה כי החברה הבת, ויטטרון, קיבלה אישור של ה-FDA להתחיל בשיווק קוצבי לב מסדרת Vitatron C-series.



במגזר השבבים נרשמות ירידות לרוב כשאת המגמה מובילה אפלייד מטריאלס עם ירידה של 2.5%; אינטל יורדת ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully