וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות חדות בתום הרבעון השלישי - בורסת פאריס איבדה 1.7%

יהודה שויצר

30.9.2003 / 19:27

מניית KLM המריאה בכ-12.5% על רקע המיזוג עם אייר פראנס; מניות מנצ'סטר יונייטד ירדו ב-2% למרות גידול ברווחיה



הרבעון השלישי בבורסות אירופה נחתם באקורד שלילי עת התחזקות היורו הכתה במניות היצרניות המובילות. בתום המסחר נפל מדד CAC בפאריס בכ-1.7%; בלונדון רשם מדד FTSE ירידה של 1.2%.



בחזית המקרו: שיעור האבטלה בצרפת נותר ללא שינוי בחודש אוגוסט ברמה של 9.6%, השיעור הגבוה מזה 3 שנים, זאת על אף ירידה במספר מחוסרי העבודה. מספר מחוסרי העבודה ירד ב-13 אלף לרמה של 2.602 מיליון, מסר היום משרד העבודה.



מדד בטחון המגזר היצרני בצרפת עלה לרמתו הגבוהה מזה 5 חודשים בחודש ספטמבר, בעקבות האצה בצמיחה הכלכלית ביפאן ובארה"ב, אשר העלתה את הביקוש למוצרים צרפתיים.



חברות התעופה ריכזו עניין רב לאחר ש-KLM ואייר פראנס אישרו את המיזוג ביניהן, שייצור את חברת התעופה הגדולה באירופה. העסקה מעניקה למניות KLM פרמיה של 40% על מחיר הסגירה של יום שני. כאמור, מניית KLM המריאה בכ-12.5%, ולעומתה ירדה מניית אייר פראנס ב-4.2%. לופטהאנזה ירדה ביותר מ-4%, ובריטיש איירווייס איבדה 2.3%.



מניות השבבים רשמו מגמה מעורבת על רקע דיווח של ה-SIA מאתמול בדבר עלייה של 4% במכירות השבבים הגלובליות בחודש אוגוסט, החדה ביותר מאז שנת 2000. מניית ASML, יצרנית ציוד ייצור השבבים ההולנדית, ירדה ב-0.3%; ARM הולדינגס עלתה ב-1.6%; ST מיקרואלקטרון נסגרה בירידה של 2.4%.



ענקית הקמעונות ההולנדית אהולד עלתה ב-0.7% לקראת פרסום תוצאות שנת 2002 לנושיה.



מניות הרכב הגרמניות רשמו ירידות שערים על רקע התחזקות היורו, אשר מייקרת את רכביהם בארה"ב. דיימלר קרייזלר ירדה ב-2.3%; BMW איבדה 3.8%, ו-פולקסוואגן ירדה ב-3%.



קבוצת הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, אלופת ליגת העל האנגלית, דיווחה על גידול של 22% ברווחיה בשנה האחרונה לרמה של 65.6 מיליון דולר. החברה מסרה כי העליה ברווחיה נובעת מגידול במספר המשחקים במהלך הליגה וממכירות מוצרים נלווים. המניה ירדה ב-2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully