וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות בלמ"ס: רבים מהאינדיקטורים החודשיים על ההתפתחות הכלכלית מצביעים על עלייה בפעילות במשק

הרצל לקס

30.9.2003 / 14:56

כך עולה מריכוז אינדיקטורים כלכליים שהצטברו במהלך יולי-אוגוסט; מכירות המסחר הקמעונאי עלו ב-8%, מדד הייצור התעשייתי עלה באחוז ולינות התיירים רשמו עלייה חדה באוגוסט



רבים מהאינדיקטורים הכלכליים בחודשים יולי-אוגוסט מצביעים על עלייה בפעילות הכלכלית במשק, כך עולה מריכוז האינדיקטורים הכלכליים של הלמ"ס שמסכם שורה של נתונים שנאספו בלשכה בחודשים האחרונים.



במאי-יולי נרשמה עלייה של 8% בשיעור שנתי במכירות המסחר הקימעונאי כהמשך לעלייה של 5% באפריל 4% במארס ואחוז אחד בפברואר, לאחר שבתקופה אוגוסט 2002-ינואר 2003 נרשמה ירידה של 2%-8% לחודש. במכירות רשתות השיווק הקמעונאיות (המרכזות כרבע מהמסחר הקמעונאי) נרשמה ביולי-אוגוסט עלייה של אחוז בשיעור שנתי לאחר יציבות במאי-יוני וירידה של 2%-4% בינואר-אפריל.



אינדיקטור אחר להתאוששות, יבוא תשומות לענפי המשק, מצביע על עלייה של 5% בשיעור שנתי באוגוסט ו-9% ביולי. זאת כהמשך למגמת עלייה שנרשמה מפברואר 2003.



נתון חיובי נוסף הוא מדד הייצור התעשייתי, שבחודשים יוני-יולי עלה באחוז אחד בשיעור שנתי, וקטע בכך ירידה רצופה של 1%-3% לחודש מינואר 2003. עלייה בשיעור שנתי של 3% נרשמה הן בייצור תעשיות ההיי-טק והן בתעשיות המסורתיות.



גם מענף התיירות יש בשורות טובות - מספר לינות תיירים מחו"ל עלה באוגוסט ב-10.2% בהמשך לעליות של 12% ביולי ו-13% ביוני. אף על פי כן, מספר לינות התיירים (כ-400 אלף) נמוך בהרבה מרמת השיא של מיליון לינות שנרשמה בספטמבר 2000, ערב האינתיפאדה.



החדשות הפחות טובות מריכוז הנתונים הם הירידה בשיעור שנתי של 3% ביצוא, על אף עלייה של כ-20% ביצוא ההיי-טק באוגוסט, שקטעה מגמת עליות שהחלה בינואר. גם נתוני התעסוקה לא מראים כרגע על שיפור וע"פ הלמ"ס אחוז הבלתי מועסקים שמר על יציבות והגיע ביולי ל-10.6% מכח העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully