וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר משיב מלחמה: נתניהו מבקש את אישור הממשלה להלאים 200 מיליון שקל מכספי רשות הנמלים

אמיר טייג

1.10.2003 / 10:14

מחר תדון הממשלה בשלוש הצעות של האוצר: מימון נזקי השביתה באמצעות כספי רשות הנמלים, זירוז הרפורמה בנמלי הים ומניעת תשלום שכר לעובדים הנוקטים בעיצומים



משרד האוצר עולה מדרגה במאבק נגד נמלי הים השובתים. שר האוצר העביר לפני שעה קלה למזכירות הממשלה הצעת החלטה חסרת תקדים בתגובה להשבתת נמלי הים והאוויר. הצעה זו קובעת כי רשות הנמלים תעביר לממשלה עד ה-2 בנובמבר השנה תמלוגים מיוחדים בסכום כולל של כ-200 מיליון שקל. סכום זה ישמש את מדינה לממן ולפצות יצואנים ויבואנים, אשר ייפגעו מהשבתת נמלי הים והאוויר. הממשלה תדון בהצעה בישיבתה מחר בבוקר.



בכוונת הממשלה להפנות את פעילות היצוא והיבוא של ישראל לנמלי פורט סעיד במצרים ועקבה בירדן, ומשם לשנע קרקעית דרך מעברי הגבול היבשתיים את הסחורות מישראל ואליה. על פי השיטה אותה מציעים באוצר, המדינה תשתתף במימון של כ-200 דולר ממחיר שינוע כל מכולה אשר תעשה את הדרך הקרקעית החליפית. מימון המענק יגיע מתוך ה-200 מיליון שקל, שיועברו כתגמולים מיוחדים מרשות הנמלים למדינה.



עוד מבקשים באוצר את אישור הממשלה להסמיך את שר האוצר, בנימין נתניהו, להגיש לאלתר תיקוני חקיקה כדי להקדים את הרפורמה בנמלי הים, ולהתחיל בביצועה עוד לפני חודש דצמבר 2003, מועד ביצועה המקורי על פי הצעת תקציב 2004. על פי הרפורמה המוצעת, יהפכו שלושת נמלי הים - אילת אשדוד וחיפה - לחברות ממשלתיות נפרדות, אשר יתחרו זו בזו.



בנוסף לשתי הצעות אלו, יגיש מחר בבוקר האוצר לאישור הממשלה הצעה שלישית לפיה עובדי הנמלים אשר נוקטים בעיצומים, ועובדים שעות חלקיות, ייחשבו כאילו שובתים, ולפיכך לא יקבלו שכר עבור ימי העיצומים. יש לציין כי נציב שירות המדינה קבע אתמול כי עובדי המדינה השובתים לא יהיו זכאים לשכר בגין ימי השביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully