וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: רבעון של עליות הסתיים בירידות חדות

שירלי יום-טוב

30.9.2003 / 23:36

הנאסד"ק שעלה מתחילת השנה ב-34% איבד היום 2.1%. פארמוס זינקה ב-26% במחזור עצום. המדד הוסיף 10% בסיכום רבעוני

יום המסחר בוול סטריט אמנם ננעל בירידות חדות במדדים, אך את הרבעון השלישי של השנה נעלה הבורסה בעליות. הנאסד"ק הוסיף כ-10% ב-3 החודשים האחרונים והדאו עלה ב-3.2% בסיכום רבעוני. מתחילת השנה עלה הנאסד"ק ב-34% והדאו הוסיף כ-11%.

אזהרתה של סאן מיקרוסיסטמס העיבה היום על המסחר בוול סטריט, והמדדים רשמו ירידות לאורך כל יום המסחר. מדד מניות הטכנולוגיה איבד 2.1% לרמה של 1,786 נקודות והדאו ירד ב-1.1% ל-9,275 נקודות. יצרנית השרתים סאן העריכה כי תרשום הפסד של 7-10 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הראשון שלה. נתון זה נמצא עמוק מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים, שצפו הפסד של 2 סנט למניה בלבד.

גם נתונים שהתקבלו מזירת המקרו לא הוסיפו לשיפור האווירה. מדד אמון הצרכנים הארצי יישר היום קו עם הנתונים של אוניברסיטת מישיגן, שפורסמו בסוף השבוע שעבר. המדד הצביע על קריאה של 76.8 נקודות, שפל של חצי שנה. זאת לעומת צפי לרמה של 80.5 נקודות ו-81.7 נקודות באוגוסט. הנתון המפתיע ביותר במדד היה לגבי אחוז האנשים שצופים קושי במציאת עבודה שעלה ל-35.3% - הרמה הגבוהה מזה עשור שנים. לירידה החדה במדד הובילה עלייה בהיקפי הפיטורים בקרב חברות אמריקאיות בחודש זה.

גם מדד מנהלי הרכש של שיקגו איכזב לאחר שרשם רמה של 51.2 נקודות בהשוואה ל-57 נקודות להם ציפו הכלכלנים וביחס ל-58.9 נקודות בחודש שעבר. בכל זאת, ניתן להתנחם בעובדה שרמה זו, המצויה מעל 50 נקודות, מצביעה על התרחבות כלכלית.

בין החברות הישראליות, ריכזה היום עניין מניית פארמוס (PARS:NASDAQ)שפתחה את המסחר בזינוק של כ-40% והסתפקה לבסוף בעלייה של 26% למחיר של 2.5 דולרים במחזור חריג ביחס לממוצע לה, כ-15 מיליון מניות. פארמוס הודיעה על כך שה-FDA בישר לחברה על זירוז תהליך האישור לתרופת הדקסנבינול אותה היא מפתחת. בנוסף, הודיעה השלימה פארמוס גיוס של 21 מיליון דולר באג"ח להמרה. מחיר ההמרה נקבע על 4.04 דולרים למניה - כ-100% מעל למחיר הנעילה של המניה אמש. האג"ח יהיו בנות המרה החל מסוף מארס הקרוב.

חיים אביב, מנכ"ל פארמוס, ציין כי החברה מצפה לקבל את אישור ה-FDA תוך שנתיים. בתוך כשנה צפויה החברה לסיים את השלב השלישי של הניסוי הקליני הנערך כעת. לאחר מכן תוגש בקשה לאישור ה-FDA שתידון, כאמור, בהליך מזורז. על רקע חרושת שמועות בשבועות האחרונים זינקה המניה ב-20% בחודש וחצי שחלפו.

מניית טבע (TEVA:NASDAQ)הוסיפה 1.9% למחיר של 57.2 דולר במחזור רגיל. החברה דיווחה על אישור טנטטיווי של מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לשיווק של תרופת האוקסיקודון (Oxycodone) במינון של 80 מ"ג. האוקסיקודון היא גרסה גנרית לתרופה לשיכוך כאבים, שמחזור המכירות השנתי שלה נאמד ביותר מ-600 מיליון דולר. טבע הגישה את הבקשה בהליך, אשר יקנה לה בלעדיות בשיווק התרופה במשך שישה חודשים מקבלת האישור.

בנוסף, חברת הדירוג סטאנדרד אנד פורס הודיעה כי דירוג האג"ח של טבע הועבר למעקב, לקראת העלאה אפשרית מרמתו הנוכחית - BBB מינוס. הסיבה להודעה היא כוונתה של טבע להעמיד לפירעון מיידי אג"ח בהיקף של 550 מיליון דולר, שהונפקו ב-2000.

הודעתה של אי.סי.איי (ECIL:NASDAQ) על שיתוף פעולה עם חברת רד תקשורת, לא סייעה למניה שאיבדה 0.5% למחיר של 4 דולרים. אי.סי.איי ורד ישלבו באופן הדדי את הפתרונות שמציעה כל אחת מהן. בשלב הראשון תשולב בפורטפוליו המוצרים של אי.סי.איי פלטפורמת ה-Multiservice Access של רד. מנגד, תציע רד את מוצר ה-XDM, מוצר הדגל של החטיבה האופטית לייטסקייפ, המותקן במרכזיות של מפעילי תקשורת. מניית אי.סי.איי זינקה בכ-30% בחודש האחרון ושווי החברה מסתכם בכ-440 מיליון דולר. חברת אמדוקס (DOX:NYSE)ציינה היום כי על פי מחקר של חברת הייעוץ פרוסט אנד סאליוון, חברת פתרונות הבילינג הישראלית היא המובילה מבחינת נתח שוק ניהול הלקוחות והבילינג. בנתח שוק הבילינג מובילה אמדוקס במקום הראשון בשווקים של צפון אמריקה, אסיה והאוקיינוס השקט, ובמקום השני באירופה. החברה אמנם מובילה, אך מנייתה נמצאת במגמת ירידה בחודשיים האחרונים. המניה איבדה כמעט 30% מאז השיא שאליו טיפסה במחצית יולי והיום היא ירדה ב-2.1% למחיר של 18.8 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully