וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: אל על המשיכה לטפס - הוסיפה 5.1%

אלי דניאל

1.10.2003 / 8:31

המעו"ף עלה ב-0.4%. פעילות חריגה באלוני חץ שזינקה ב-6.6%. פולאר תקשורת טיפסה ב-7.1% בשל הצעת הרכש

מסחר הפכפך התנהל היום בבורסה של תל אביב, ועם סיומו רשמו המדדים המובילים עליות שערים של עד 0.8%. המסחר בשוק הושפע בבוקר מהירידות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, אם כי היחלשותו של הדולר, העליות בבורסות אירופה והציפייה לפתיחת מסחר חיובית בארה"ב הביאו לכך שמדד המעו"ף החל את הרבעון המסיים של השנה ברגל ימין. מדד המעו"ף עלה ב-0.4% לרמה של 415.83 נקודות, מדד ת"א 100 הוסיף 0.3% לרמה של 433.50 נקודות בעוד שמדד התל-טק 15 נע מטה ב-0.4% לרמה של 275.63 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-245 מיליון שקל.

מניית טבע רשמה עלייה של 1.8% במחזור של 50.2 מיליון שקל. המגמה החיובית אותה רשמה המניה נובעת מהאירועים שדווחו אתמול - קבלת אישור טנטטיווי חדש ממינהל המזון והתרופות האמריקאי והודעתה של סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית S&P לפיה היא בוחנת מחדש את דירוג האשראי של החברה העומד כיום על BBB מינוס, מתוך כוונה להעלותו.

המגמה החיובית במניית אל על , מגמה הקיימת מאז הפרסומים ב"הארץ" בדבר ההערכות לפיהן החברה תציג ברבעון השלישי תוצאות כספיות חיוביות, נמשכה גם היום בשעה שהמניה המריאה ב-5.1% נוספים במחזור של כ-1.7 מיליון שקל.

עליות חדות נרשמו גם במניות אלוני חץ וקבוצת ברן - אלוני חץ זינקה ב-6.6% במחזור של כ-4.5 מיליון שקל בעוד שברן "הסתפקה" בעלייה של 5.9%. ככל הידוע, העלייה במניות שתי חברות אלה נובעת ממספר עסקות שבוצעו בין גופים מוסדיים המחזיקים בהן.

במניות הבנקים הגדולים שררה מגמה חיובית למדי בשעה שמניית הפועלים טיפסה ב-0.8%, בעוד שמניית לאומי סיימה את היום ללא שינוי בשערה. חולשה יחסית נרשמה במניית בנק דיסקונט שירדה ב-0.4%. אתמול השלים דיסקונט גיוס של כ-110 מיליון שקל בהנפקה של כתבי התחייבויות נדחים (הון משני של הבנק), וזאת למרות שהתכנון המקורי היה לגייס סכום של כ-70 מיליון שקל בלבד. בבנק הגדילו את היקף הגיוס בעקבות הביקוש הגבוה לכתבי התחייבויות אלה, אשר דורגו על ידי מעלות בדירוג של AA מינוס. מטרת הגיוס אותו ביצע דיסקונט - הרחבת בסיס ההון שלו.

חברת ריטליקס הודיעה הבוקר כי היא צופה שתוצאותיה לרבעון השלישי של השנה יהיו בהתאם לתחזיות האנליסטים, או אף מעבר לכך. תחזית האנליסטים העדכנית שפורסמה לרבעון השלישי היא זו של בית ההשקעות מנורה גאון, אשר המחלקה הכלכלית שלו צופה הכנסות רבעוניות של 24.1 מיליון דולר ורווח נקי של 1.9 מיליון דולר או 15 סנט למניה. מניית החברה הגיבה בחיוב להודעה זו והיא עלתה ב-1.3%.

מניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי נצבעו באדום: מנייתאי.די.בי אחזקות איבדה 1.5%, אי.די.בי פיתוח נסוגה ב-1.5%, דיסקונט השקעות השילה 0.6% וכלל תעשיות נעה מטה ב-0.8%.

מניית פולאר תקשורת טיפסה ב-7.1% במחזור של כ-469 אלף שקל, וזאת על רקע הצעת הרכש אותה מתכוונת לפרסם החברה האם, פולאר השקעות. המחיר אליו טיפסה המניה - 6.33 שקלים, הינו המחיר אותו תציע החברה האם לשלם לבעלי המניות של פולאר תקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully