וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת מפלגת העבודה לדחות הקיצוץ של 5% במימון המפלגות

צבי זרחיה

1.10.2003 / 8:58

הוועדה קבעה כי חרף ההבנה לבעיות שהועלו ע"י העבודה, הרי בהתחשב במצבה הכלכלי של המדינה ובקיצוצים אחרים שעומדים על הפרק, ההפחתה של 5% במימון תיכנס היום לתוקף כמתוכנן



הוועדה הציבורית לקביעת מימון המפלגות דחתה אתמול את פנייתה של מפלגת העבודה לדחות את הפחתת מימון המפלגות, המשולם מתקציב הכנסת, ב-5%. מנכ"ל מפלגת העבודה, דורון אלחנני, ביקש אתמול מהוועדה לדחות למועד אחר את הפחתת המימון בגלל מצבה של המפלגה. חובותיה של העבודה הם כ-117 מיליון שקל.



הוועדה קבעה כי חרף ההבנה לבעיות שהועלו על ידי העבודה, הרי בהתחשב במצבה הכלכלי של המדינה ובקיצוצים אחרים שעומדים על הפרק, ההפחתה של 5% במימון תיכנס היום לתוקף כמתוכנן.



שר האוצר, בנימין נתניהו, ביקש שלשום מהוועדה לא לבטל את ההפחתה במימון. הוא ציין כי מאחר שמימון המפלגות צמוד למדד, ההפחתה הריאלית במימון המפלגות החל מפברואר 2002 מסתכמת ב-9% בלבד. לעומת זאת, ההפחתות הרוחביות הריאליות בתקציב המדינה בתקופה זו הסתכמו ב-52%.







יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד), הודיע כי יזמן את הוועדה לדיון בעקרונות מימון המפלגות ובצורך לבצע בהם שינויים. בראש הוועדה עומד השופט בדימוס מנחם אילן, וחברים בה גם יו"ר הכנסת לשעבר דב שילנסקי ונשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם מגידור.



הוועדה הציבורית החליטה לפני חודשיים על קיצוץ של 10% מכספי מימון המפלגות שיבוצע בשני שלבים: ב-1 ביולי 2003 הופחתו 5% מהמימון, וב-1 אוקטובר 2003 תבוצע הפחתה של 5% נוספים. שתי ההפחתות הללו יקטינו את הוצאת הכנסת למימון המפלגות בהיקף של כ-10 מיליון שקל במונחים שנתיים.



כל אחת מסיעות הכנסת מקבלת כיום סכום חודשי קבוע של 61,225 שקל עבור כל אחד מחברי הכנסת שלה. בנוסף היא נהנית מתשלום חודשי קבוע של 61,225 שקל בלא כל קשר למספר המנדטים. לאחר ההפחתה של 5% שתיכנס היום לתוקפה, תקבל כל מפלגה סכום חודשי של 58,165 שקל בעבור כל אחד מח"כיה, וסכום חודשי קבוע זהה.



הפחתת מימון המפלגות ב-10% (ביולי 2003 ובאוקטובר 2003) תקטין את הכנסות הסיעות במונחים שנתיים כדלקמן: ליכוד - 2.9 מיליון שקל, עבודה - 1.4 מיליון, שינוי - 1.2 מיליון, ש"ס - 0.9 מיליון, איחוד לאומי - 0.9 מיליון, מרצ - 0.7 מיליון ויהדות התורה והמפד"ל - 0.5 מיליון שקל כל אחת.



המפלגות, למעט הליכוד ושינוי, שרויות בחובות כבדים, וההפחתה תחמיר עוד יותר את מצבן הכלכלי. למפד"ל חובות של 18 מיליון שקל, ומרצ גוררת חובות של 11 מיליון שקל. היקף כל החובות של המפלגות נאמד ב-200 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully