וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הין מתחזק לרמה של 111.2 ין לדולר בעקבות שיפור חד במדד הביטחון העסקי ביפאן

רן דוידוב

1.10.2003 / 10:27

מדד טנקאן זינק בסיום הרבעון השלישי לשיא של כמעט 3 שנים; הין מתחזק חרף התערבות מסיבית של הבנק המרכזי במסחר בחודש שעבר



הין התחזק מעט מול הדולר, לאחר שמדד הביטחון העסקי ביפאן זינק ברבעון השלישי לשיא של קרוב לשלוש שנים. הדולר נחלש לרמה של 111.2 ין לעומת 111.49 אמש. היורו התחזק לרמה של 1.1675 דולר, על רקע החשש שנתוני התעסוקה שיפורסמו בארה"ב השבוע יצביעו על המשך ההרעה בשוק העבודה. אמש נסחר היורו ברמה של 1.1656 דולר.



מדד טנקאן רב ההשפעה, שמפרסם הבנק המרכזי של יפאן, מצא שהסנטימנט בקרב היצרניות הגדולות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם עלה בספטמבר ל-1+ מ-5- ביוני. הנתון עלה במקצת על תחזיות האנליסטים, שעמדו על 0, והיה הגבוה ביותר מאז דצמבר 2000.



נתוני הסקר מצטרפים לאינדיקטורים כלכליים נוספים שפורסמו באחרונה, המלמדים כי כלכלת יפאן מצויה במגמת התאוששות. התוצר המקומי הגולמי זינק ברבעון השני בקצב שנתי של 3.9%, ושוק המניות בטוקיו רשם את העלייה החדה ביותר מבין הבורסות הגדולות בעולם ברבעון האחרון. אתמול דיווח משרד העבודה היפאני כי שיעור האבטלה במדינה ירד באוגוסט ל-5.1%, לעומת 5.3% ביולי.



התחזקות הין מול הדולר היתה למרות שהבנק המרכזי של יפאן חשף כי שב והתערב במסחר במט"ח, וכי במהלך חודש ספטמבר הזרים 4.5 טריליון ין לשוק ורכש באמצעותם כ-40.5 מיליארד דולר. מהלך זה נועד להחליש באופן מלאכותי את הין, שזינק השבוע סמוך לרמה של 110 ין לדולר - שיא של למעלה משלוש שנים.



הממשל היפאני חושש מעליות חדות מדי בשער הין אשר יפגעו ביצוא ובמחירי המניות. ע"פ סקר טנקאן מבססות היצרניות היפאניות את תחשיביהן הפיננסיים לפי שער של 118 ין לדולר. העלייה החדה בין עלולה להביא לפגיעה מהותית ברווחי היצואניות.



סוחרים רבים בשוק המט"ח ממליצים להחזיק במטבע הין או לרכוש אותו. לפי סקר שערכה סוכנות בלומברג בקרב 41 אסטרטגים וסוחרי מט"ח בעולם ביום שישי, ממליצים 75% על המטבע היפאני כהשקעה, לעומת 54% בסקר קודם שנערך ב-19 בספטמבר. מתחילת השנה עלה הין ב-6.6% מול הדולר.



היורו מתחזק מול הדולר בעקבות פרסום של אינדיקטורים כלכליים מאכזבים בארה"ב. מדד ביטחון הצרכנים של מכון המחקר קונפרנס בורד ירד במפתיע בחודש ספטמבר לרמת שפל של חצי שנה. המדד, המספק אומדן לגבי הצריכה הפרטית בארה"ב, ירד לרמה של 76.8 נקודות, מרמה של 81.7 נקודות בחודש אוגוסט. מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו ירד בחודש ספטמבר לרמה של 51.2 נקודות, לעומת קריאה של 58.9 נקודות בחודש הקודם והרבה מתחת לתחזיות.



הנתון המדאיג ביותר שעלה מממצאי הקונפרנס בורד היה לגבי אחוז האנשים שצופים קושי במציאת עבודה שעלה ל-35.3% - הרמה הגבוהה מזה עשור. מחר ומחרתיים יתפרסמו בארה"ב נתוני האבטלה השבועיים ונתוני התעסוקה לחודש ספטמבר. הרעה נוספת בתנאי שוק העבודה עלולה להביא להידרדרות נוספת בשער הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully