וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מבטלת 3,000 משרות בארה"ב בניסיון לעמוד ביעד הרווח השנתי

רויטרס

1.10.2003 / 10:10

החברה תפטר 1,700 עובדי קבלן ותמחק 1,300 משרות לא מאוישות על רקע העלויות הגבוהות מהצפוי שגובה מלחמת המחירים המתמשכת מול מתחרותיה הגדולות

פורד, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, תבטל עד סוף השנה כ-3,000 משרות על ידי פיטורי 1,700 עובדי קבלן ומחיקת 1,300 משרות בלתי מאוישות בניסיון לקצץ עלויות, כך דיווחה אתמול החברה לעובדיה.

הקיצוצים משתלבים במאמציה של פורד לעמוד בתחזית הרווח השנתית חרף עלויות גבוהות מהצפוי שגובה מלחמת המחירים המתמשכת מול מתחרותיה הגדולות.

פורד נאלצה כבר להעלות את יעד קיצוץ ההוצאות השנתי ל-2.5 מיליארד דולר על מנת לעמוד ביעד רווח של 70 סנט למניה, או 1.3 מיליארד דולר. ההעלאה נכפתה בעיקר בשל תמריצי הרכישה הנדיבים שמעניקה החברה ללקוחותיה בארה"ב, העומדים כעת בממוצע על 3,700 דולר לכל רכב שנמכר.

עד חודש יוני קיצצה פורד הוצאות בהיקף של 1.9 מיליארד דולר, בעיקר באמצעות הפחתת עלות בניית דגמי רכב חדשים והורדת תחזיות תיקוני כלי רכב המצויים במהלך תקופת האחריות. בחודש יולי הודיעה החברה כי תוריד את עלות שכר העבודה בכ-10% עד לסוף השנה, בכל דרך אפשרית, לרבות קיצוץ משרות.

המהלך בא במקביל להודעת איגוד פועלי הרכב (UAW) כי הגיע לסיכום סופי על חוזה עבודה חדש עם פורד, המאפשר לחברה לסגור ארבעה מפעלים בהם מועסקים 4,600 עובדים, למכור או לסגור מפעל חמישי, ולצמצם את כוח העבודה באתרים אחרים בארבע השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully