וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחייבות הממשלה לתשלומי הפנסיה של עובדיה - 248 מיליארד שקל; 100 מיליארד מהם לעובדי מערכת הביטחון

הרצל לקס

1.10.2003 / 12:49

בשנתיים האחרונות לא פירסם החשב הכללי את דו"ח המחויבות האקטוארית בשל סירובו של משרד הביטחון להעביר אליו נתונים; תזרים המזומנים לתשלום קצבאות ב-2003: כ-8.5 מיליארד שקל



ההתחייבויות האקטואריות הכוללות של הממשלה מסתכמות בכ-248 מיליארד שקל, כש-100 מיליארד מהם הם התחייבויות לעובדי וגמלאי מערכת הביטחון - כך עולה מנתונים שפירסם החשב הכללי באוצר.



נתוני מערכת הביטחון, שההתחייבות לעובדיה וגמלאיה היא הגדולה ביותר מכל הקבוצות האחרות של עובדי המדינה, מתפרסמים לראשונה בדיווח הנוכחי, לאחר שבשנתיים האחרונות סירבה מערכת הביטחון להעביר לחשב הכללי את הנתונים הנוגעים לעניין. החשב הכללי מציין כי הנתונים על מערכת הביטחון טרם עברו בדיקה של האוצר עצמו, מפאת ההתראה הקצרה שניתנה לפני שמשרד הביטחון הסכים להעבירם אליו.



המחויבות האקטוארית כוללת את כל תשלומי הפנסיה וקצבאות אחרות שהממשלה מחויבת לשלם לעובדיה ולגמלאיה, לאחר היוון ולפי השכר הצפוי (ובמקרה של גמלאים - השכר שנקבע בפרישה) בגיל הפרישה.
סך כל ההתחייבות לעובדים שכבר יצאו לגמלאות מגיע לכ-135 מיליארד שקל, ומהם 66.5 מיליארד לגמלאי מערכת הביטחון. סך ההתחייבות בגין עובדים פעילים שעדיין נמצאים בשירות עומד על 112.7 מיליארד שקל ומתוכם 34 מיליארד שקל לעובדי מערכת הביטחון.



סך ההתחייבויות לשנת 2003 מסתכם בכ-8.5 מיליארד שקל, מהם 8 מיליארד שישולמו כקצבאות לגמלאים וכחצי מיליארד עתודה לעובדים פעילים. עד סוף 2007 יגיע התזרים השנתי לצורך תשלום הקצבאות ל-9.5 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully