וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר ושינוי הגיעו להסכמה: הקיצוץ בתקציבי הרשויות המקומיות יופחת ב-80 מיליון שקל ל-195 מיליון שקל

אמיר טייג

1.10.2003 / 14:13

50 מ' ש' נוספים יקוצצו מתקציבי מימון המפלגות; ההסכמה בין הצדדים סוללת את הדרך לתמיכת כל שרי שינוי בתקציב; פורז השוהה בחו"ל צפוי לשנות עמדתו ולתמוך בתקציב



שינוי והאוצר מתקרבים לעמק השווה. נציגי משרד האוצר ונציג שר הפנים, אברהם פורז משינוי, הגיעו להסכמה כי הקיצוץ בתקציבי המענקים לרשויות המקומיות יוקטן מ-275 מיליון שקל, כפי שהציע האוצר במקור, ל-195 מיליון שקל בלבד. מימון חלק מהקטנה זו יגיע מהגדלת הקיצוץ בתקציב מימון המפלגות ב-50 מיליון שקל. עדיין לא הוחלט מהיכן יקוצצו יתר ה-30 מיליון שקל הנדרשים על מנת לסגור את הפער שנוצר.



פורז, השוהה בחו"ל, העביר לפני יומיים מכתב המסמיך את נציגיו להצביע נגד התקציב. פורז התנגד לקיצוץ שהציע האוצר בתקציבי הרשויות המקומיות. לאחר שנציגיו הסכימו עם האוצר על הפחתת היקפו של הקיצוץ, פורז עשוי לשנות החלטתו ולהצטרף ליתר שרי מפלגת שינוי בתמיכה בתקציב ובהצעות האוצר להקטנת הקיצוץ שאושר בתקציבי ביטוח לאומי והקצבאות.



היום הגיש שר האוצר, בנימין נתניהו, לאישור הממשלה תיקון להצעת תקציב 2004, אשר מבטל את הקיצוץ בקצבאות הביטוח הלאומי על סך 1.1 מיליארד שקל, אותו אישרה הממשלה ביום שני לפני שבועיים. בשעה זו דנה הממשלה בשינויים שהוצעו על ידי שר האוצר.



לאחר השינויים עליהם הסכימו נציגי האוצר ונציגי השר פורז, מבקש האוצר לבצע קיצוץ של כ-600 מיליון שקל מקצבאות הילדים, 125 מיליון שקל יתקבלו ממכירת נדל"ן בניו יורק שבבעלות המדינה ו-195 מיליון שקל יקוצצו, כאמור, ממענקי הייזום שמעניק משרד הפנים לרשויות המקומיות. בנוסף יקוצצו 50 מיליון שקל מתקציבי מימון מפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully