וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע לחצה - וקרסו התנצלה על מודעות שפירסמה במוסף ההתנחלויות

ענת באלינט

1.10.2003 / 7:36

סמנכ"ל החברה, בני עופרי: "אנחנו עושים עסקים ולא פוליטיקה...לא היה ידוע לי שזה יהיה האופי של הגיליון... כחברה עסקית, אני לא רוצה להיות מזוהה עם אף צד"



יבואנית הרכב קרסו מפרסמת היום מודעת התנצלות ב"הארץ" על כך שנתנה חסות למוסף ראש השנה של העיתון, שהוקדש לעניין ההתנחלויות. המודעה פורסמה בעקבות מכתב מחאה ששלחה אתמול מועצת יש"ע לסמנכ"ל החברה בני עופרי. בהודעה של קרסו נכתב: "המוסף נשא אופי פוליטי שאינו תואם את רוח החברה ודעותיה. חשוב לנו להבהיר שחברת קרסו היא חברה א-פוליטית בעליל והדבר נעשה בתום לב ושלא מתוך הזדהות".



מוסף ראש השנה של "הארץ" נשא את הכותרת "מחיר ההתנחלויות" והכיל, בין השאר, נתונים על היקף התקציבים שהופנו במשך השנים לטובת ההתנחלויות ביש"ע. במכתב ששלח דובר מועצת יש"ע, יהושע מור-יוסף, אל קרסו נכתב כי במוסף "המתיישבים והיישובים ביש"ע הועלו על המוקד והוצגו כנטל על מדינת ישראל בכל היבט שהוא". בסוף המכתב כתב הדובר: "אני סבור שיש מקום שתפרסמו באופן בולט את הסתייגותכם מתוכנו של המוסף העוין שעליו פרשתם את חסותכם".



חברת קרסו, יבואנית רכבי ניסאן ורנו, פירסמה במוסף החג 15 מודעות. סמנכ"ל החברה, בני עופרי, אמר אתמול: "אנחנו עושים עסקים ולא פוליטיקה. לאחר הפרסום קיבלתי הרבה פניות ממועצת יש"ע ואנשים פרטיים שכעסו. לא היה ידוע לי שזה יהיה האופי של הגיליון. נתנו לו בעבר חסות, אבל אז הוא עסק בעניינים אחרים, הקשורים לתרבות, פנאי וטיולים. אם הייתי צריך להיות מזוהה, זה בדיוק עם הצד השני, אבל אני, כחברה עסקית, לא רוצה להיות מזוהה עם אף צד - ימין או שמאל".



מו"ל הארץ, עמוס שוקן, אמר בתגובה: "אף פעם המפרסמים בעיתון לא מיודעים בקשר לתוכן המערכתי של העיתון, וזהו המצב הנכון בעיתונות. ברור שפרסום מודעה או כמה מודעות בגיליון זה או אחר אינו משקף שום דבר זולת עצם פרסום המודעה, וודאי שאין משמעותו נקיטת עמדה מצד המפרסם בנוגע לתוכן המערכתי".



בנוגע לתגובת מועצת יש"ע אמר שוקן: "התיאור של המוסף על ידי דובר מועצת יש"ע נראה לי לא נכון. זה היה מוסף שתיאר מציאות, וניסה לעשות את מה שעיתון אמור לעשות - לתת לקוראים את המידע הרלוונטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully