וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר מנויי הדור השלישי של NTT דוקומו היפאנית חצה לראשונה את רף המיליון

רן דוידוב

1.10.2003 / 15:07

השקת מכשירים קלים ומתקדמים יותר והרחבת אזורי הכיסוי תרמה לפופולריות השירות; עם זאת, מספר המנויים רחוק מאוד מהיעד הראשוני של החברה שעמד על 6 מיליון בראשית 2004



NTT דוקומו, חברת הסלולר הגדולה ביפאן, אמרה כי מספר מנויי שירותי הדור השלישי (3G) של החברה עלה לראשונה בסוף חודש ספטמבר על מיליון. "מספרם של המנויים החדשים עולה הודות למכשירים מתקדמים וקלים יותר, במקביל לגידול חד בשטח הכיסוי של השירות בשנים האחרונות", אמר דובר החברה.



מכשירי הסלולר החדשים שמנפקת החברה שוקלים 109 גרם בלבד ואורך חיי הסוללה שופר עד ל-310 שעות מ-55 שעות בדגמים הראשוניים. שטח הכיסוי של רשת הדור השלישי של דוקומו מקיף 96% מאוכלוסיית יפאן ועד לחודש מארס יקיף 99% ממנה.



דוקומו היתה חלוצת שירותי האינטרנט הסלולרי, ואחת מחברות הסלולר הרווחיות והמצליחות בעולם. שירות I-Mode שלה, שאיפשר העברת קבצים באמצעות טלפון סלולרי והיה הדגם הראשון לאינטרנט סלולרי, זכה להצלחה רבה בקרב מנוייה. אולם קפיצת המדרגה לדור הבא של שירותי הסלולר התבררה כקשה אף עבור החלוצה היפאנית. דוקומו דחתה מספר פעמים את השקת הרשת, והצמיחה במספר המנויים שלה התבררה כמאכזבת במיוחד.



למרות שחצה את רף המיליון, מספר מנויי החברה רחוק מאוד מהיעדים שקבעה דוקומו עת השיקה את רשת הדור השלישי ב-1 באוקטובר 2001. באותה עת צפתה החברה כי מספר המנויים של השירות החדש, המאפשר להעביר כמויות גדולים של נתונים ולנהל שיחות וידיאו יגיע ב-2004 ל-6 מיליון.



כתוצאה מהכישלון היחסי של השקת שירותי הדולר השלישי ביפאן, עידכנה האצ'יסון את תחזיותיה בחדות מטה. כיום צופה החברה כי מספר מנויי הדור השלישי שלה יגיע בסיום חודש מארס, בו מסתיימת שנת הכספים ביפאן, ל-1.46 מיליון איש בלבד.



רשתות סלולר מדור שלישי היו תקוותן הגדולה של חברות הסלולר, אשר נלחמו בראשית העשור לרכוש רשיונות יקרים להפעיל רשתות כאלו באירופה. התקווה טרם התממשה, וההשקעה הכבדה הביאה את חברות הסלולר לחובות כבדים ואילצה אחדות למחוק את השקעתן ברשיונות אלה. למרות שהתחזיות צפו כי שירותי הדור השלישי יצברו פופולריות מהירה, ניתן כיום לרכוש שירותים אלה רק בבריטניה, איטליה, אוסטריה ויפאן.



במקביל החלה היום דוקומו גם את שיתוף הפעולה הסלולרי הבינלאומי עם האצ'יסון 3G UK, המספקת שירותי דור שלישי בבריטניה. במסגרת ההסכם בין השתיים יוכלו לקוחות ה-3G של דוקומו לנהל שיחות וידיאו עם מנויי האצ'יסון בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully