וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית הבינלאומי: מדד ספטמבר יעלה ב-0.5%; הנגיד לא יפחית החודש את הריבית

הרצל לקס

1.10.2003 / 15:42

חזי גוטמן, הכלכלן הראשי של הבינלאומי: האינפלציה בכל 2003 תסתכם ב-0.3% והצמיחה תהיה 1.1%; המשק עבר ממיתון חריף למצב של האטה בפעילות הכלכלית



מדד ספטמבר יעלה ב-0.5% ומדד אוקטובר יוסיף 0.4%, כך מעריך היום חזי גוטמן הכלכלן הראשי של הבנק הבינלאומי.



תחזית האינפלציה של גוטמן נשענת על ההתייצבות בשער החליפין וההוזלה במחירי האנרגיה בראשית אוקטובר, שתרמו להנמכת התחזית למדד אוקטובר שעמדה לפני כן על 0.6%. האינפלציה ב-2003 תסתכם לדבריו ב-0.3% בלבד, ושיעורה הצפוי ל-12 החודשים הבאים עומד על 2.1%. שיעור זה גבוה מהשיעור הנגזר מהציפיות בשוק ההון, המעריכות את שיעור האינפלציה ב-12 החודשים הבאים ב-1.5% בלבד.



על רקע הרגיעה האמורה בשוק המט"ח, צפויה להימשך הפחתת הריבית אך בקצב איטי יותר. גוטמן סבור שהנגיד לא יפחית את הריבית בסוף אוקטובר, אך עד סוף השנה תרד הריבית ב-0.2%. בעוד שנה צפויה ריבית בנק ישראל לעמוד על כ-5%.



גוטמן מוסיף כי המשק נהנה מירידה משמעותית ברמת הסיכון הפיננסי שלו, שהחלה בעקבות המלחמה בעיראק וקיבלה עידוד מהענקת הערבויות והמדיניות הפיסקאלית שמנהיג האוצר. גם אי הוודאות המדינית שעוררה קריסת ההודנה ונפילת אבו מאזן לא הצליחה לערער את מגמת היציבות ולהעלות את רמת הסיכון.



עם תום הרבעון השלישי מעריך גוטמן כי המשק עבר משלב של מיתון חריף למצב משופר מעט המוגדר כהאטה בפעילות הכלכלית, הערכה המתיישבת עם אומדן הצמיחה של הלמ"ס שעומד על 1.1% ב-2003. תחזית הצמיחה של גוטמן ל-2004 ממשיכה לעמוד על 2%, שמשמעותה שיפור לעומת המצב הקשה בשנים 2001-2002 אך עדיין פעילות מואטת ושיעורי אבטלה גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully