וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים לשעבר של IBM תובעים את החברה בטענה כי חשפה אותם לרעלים מבלי ליידעם

סן חוזה מרקיורי

1.10.2003 / 17:30

בית משפט בקליפורניה התיר להתחיל בדיונים על תביעות שני עובדים שלקו בסרטן ואשר טוענים כי ענקית המחשבים מסתירה נתונים שיוכיחו זאת



שופט בית משפט בקליפורניה התיר אתמול להתחיל בדיונים על תביעות שהגישו שני עובדים לשעבר של איי.בי.אם נגד ענקית המחשבים בטענה כי לקו במחלת הסרטן אחרי שנחשפו לכימיקלים רעילים במהלך עבודתם במפעל החברה במדינה, וכי ההרעלה היתה בידיעת החברה.



רוברט ביינס, שופט בית המשפט העליון של מחוז סנטה קלארה, פסל שתי תביעות אחרות שהגישו עובדים של החברה, בטענה כי לא הוצגו די ראיות לכך שאכן נפגעו מהרעלה שיטתית.



תביעות העובדים שבית המשפט אישר להתחיל בדיונים המשפטיים עליהן, הן הראשונות שמגיעות לשלב זה מתוך כ-250 תביעות דומות שהוגשו נגד החברה ברחבי ארה"ב.



בדרך כלל, תביעות בגין פציעות עובדים מטופלות באמצעות מערכת פיצוי שבמסגרתה החברה אינה נוטלת אחריות לנזק שנגרם לעובדים. כדי לזכות בתביעה בבית משפט, על התובעים להוכיח כי IBM ידעה כי עובדיה חשופים לכימיקלים רעילים אך הסתירה זאת מהם.



IBM מרכזת מאגר נתונים על מקרי מוות של 30 אלף מעובדיה במהלך שלושים השנים האחרונות לצורך תשלום פיצויים, ולטענת התובעים נתוני המאגר יוכיחו כי IBM ידעה כי רבים מעובדיה מתו כתוצאה ממחלת הסרטן בגיל צעיר יותר מהממוצע הכלל ארצי.



תעשיות המוליכים למחצה ורכיבי האלקטרוניקה עוקבות מקרוב אחרי התביעות המשפטיות נגד IBM, משום שחברות רבות במגזרים אלה עשו שימוש במגוון כימיקלים מזיקים במפעליהן במהלך העשורים האחרונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully