וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מוצרי חשמל ובגדים תקועים בנמלים

סיון קלינגבייל

1.10.2003 / 16:34

השביתה בנמלי הים פוגעת ביבואני מוצרי החשמל ובבעלי רשתות האופנה. טוענים: נגרם לנו נזק כספי כבד. חשש: אופנת החורף לא תגיע לארץ

השביתה בנמלים משפיעה על רשתות האופנה, יבואני מוצרי החשמל והאלקטרוניקה וגם על רשתות המזון. רבים מבעלי הרשתות והיבואנים טוענים כי הם בני ערובה בידיהם של עובדי רשות הנמלים וכי השביתה מסבה להם נזק כספי.

לדברי ענת מילוסלבסקי, סמנכ"ל שיווק ב"ישפאר הום טק", השביתה גורמת לחברה נזק הנאמד במאות אלפי שקלים. לדבריה, סחורות של החברה שהיו אמורות להשתחרר ולהגיע לחנויות נתקעו בנמלים. היא מוסיפה כי לחברה יש מלאי מסוים להתנהלות, אך כבר מתחיל להיווצר מחסור.

לדברי אשר אהרון, מנכ"ל "שארפ ישראל", יבואנית שארפ וזנוסי, אוניה אשר עליה מכולות עם סחורה של החברה חזרה לנמל לימסול. לדבריו, המשמעות היא שהחברה תאלץ לשלם בעבור כל קונטיינר 700 דולר נוספים, אשר יגרמו לכך שהיא תצטרך לספוג עלות של 3% מעלות כל מוצר שמגיע במשלוח שהוחזר. לטענתו, מאחר שהחברה לא עמדה בזמני האספקה לסחורה שנרכשה, בוטלו חלק מההזמנות. אהרון מוסיף שתמוה בעיניו שההסתדרות, אשר צריכה לתרום להגדלת מספר מקומות העבודה בישראל, תומכת בשביתה אשר גורמת הפסדים לחברות ועלולה לגרור פיטורים וצמצומים.

מחברת "ניופאן" נמסר כי בנמל מחכות מכולות ובהם אלפי מוצרי חשמל שהוזמנו, מוצרים קטנים לבית ומסכי פלסמות, ועל כל יום שהמכולות עומדות בנמל החברה נאלצת לשלם על אחסנה עלות שלא נלקחה בחשבון ותסב לחברה הפסדים.

מחברת "טיב טעם" נמסר כי מאחר ש-20% מהמוצרים שמוכרת החברה הם מיובאים, היא צפויה לספוג הפסדים במידה שהשביתה תימשך יותר מחודש. לדברי החברה, כרגע עדיין לא ספגה הפסדים מאחר שהיא מחזיקה במלאי המספיק לחודש או חודשיים בהתאם לסוג המוצר.

"השביתה היא קטסטרופה"

ברשתות האופנה מציגים בימים אלו את אופנת הסתיו. רוב הסחורה מיוצרת במזרח הרחוק ולכן הרשתות מודאגות שמא אופנת החורף, אשר אמורה לעלות על המדפים בימים הקרובים, לא תגיע ליעדה בגלל השביתה.

יעקב הוניגמן, מבעלי רשת "הוניגמן" ו-"TNT" אומר כי "השביתה היא קטסטרופה". לדבריו, שני קונטיינרים עם קולקציית החורף של החברה חזרו לאיטליה ומשלוחים נוספים תקועים בנמל. לדבריו, השביתה מסבה לרשת נזק כלכלי רב.

הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של רשת "פוקס", אומר כי עדיין לא מרגישים את השפעת השביתה בפדיונות בחנויות. לדבריו, לחברה יש מלאי מספיק אך במידה שהשביתה תימשך יותר מ-10 ימים עלולה להיווצר בעיה בחנויות.

אלי ברקוביץ מבעלי "רנואר" ו"רנוארמן" אומר שהשפעת השביתה על החברה תורגש רק אם תימשך יותר מחודש מאחר שהרשת מציגה בימים אלו קולקציה חדשה ויש לה מלאי מספיק.

אבי מלכה, הבעלים של "ml", אומר כי מדובר בגזרה הקשה ביותר שנפלה על שוק האופנה בשנה האחרונה. לדבריו, החנויות לא מקבלות סחורה, היצוא נפגע והובלות מתייקרות בעשרות אחוזים - מה שגורם לנזק כספי. לדבריו, חברת ml קיבלה החלטה להעביר סחורה דרך האוויר.

ברשת "זארה" עדיין לא מרגישים את השביתה מאחר שהרשת מטיסה את הסחורה שלה לישראל פעמיים בשבוע. מהרשת נמסר כי תיווצר בעיה רק במידה שעובדי המכס יצטרפו לשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully