וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים בוול סטריט על אף ירידה במדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני; פאלם עולה ב-4%

רונן סרברניק

1.10.2003 / 21:30

אקסון מובייל עולה ב-0.9% על אף שעלולה להידרש לשלם 100 מיליון דולר; פורד יורדת ב-0.4% לאחר ש"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שהחברה עלולה לקצץ עד 12 אלף משרות



עליות שערים נרשמות עם פתיחת המסחר בוול סטריט על אף שמדד מנהלי הרכש למגזר היצרני רשם ירידה בניגוד לתחזיות כלכלנים. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.9%, והנאסד"ק מוסיף 1.3%.



מכון מנהלי הרכש (ISM) פירסם את המדד הארצי של המגזר היצרני אשר רשם ירידה לרמה של 53.7 נקודות לעומת רמה של 54.7 שנרשמה בחודש אוגוסט ולעומת תחזית כלכלנים לרמה של 55 נקודות. מספר כלכלנים צפו את הירידה והורידו את תחזיותיהם מטה ביממה האחרונה, לאחר שמדד מנהלי הרכש של איזור שיקגו שפורסם אתמול רשם ירידה חדה.



אקסון מוביל (סימול XOM), חברת הנפט הבורסאית הגדולה בעולם, עלולה להידרש לשלם עד 100 מיליון דולר נוספים כפיצויים על הנזק האקולוגי שגרמה דליפת הנפט הגדולה מן המיכלית "אקסון ואלדז" סמוך לחופי אלסקה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". לדברי העיתון, למרות שהדליפה אירעה לפני 14 שנה, היא ממשיכה לפגוע בסביבה גם היום. מניית החברה עולה ב-0.9%.



פאלם, היצרנית הגדולה בעולם של מחשבי כף יד, דיווחה על גידול בביקוש למוצריה במגזר העסקי של שנתיים קשות. מנייתה עולה בקרוב ל-4%.



פורד , יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, תקצץ עד סוף השנה כ-3,000 משרות בארה"ב על ידי פיטורי 1,700 עובדי קבלן ומחיקת 1,300 משרות בלתי מאוישות, בניסיון לקצץ עלויות, כך דיווחה אתמול החברה לעובדיה. בנוסף הודיעה פורד כי תקצץ 3,000 משרות באירופה.



הקיצוצים משתלבים במאמציה של פורד לעמוד בתחזית הרווח השנתית, חרף עלויות גבוהות מהצפוי שגובה מלחמת המחירים המתמשכת מול מתחרותיה הגדולות. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי החברה עלולה לקצץ עד 12 אלף משרות. מנית החברה יורדת ב-0.4%.



רשות המזון והתרופות של ארה"ב הודיעה ליצרנית התרופות איליי לילי (סימול LLY) כי התרופה האנטי-דיכאונית Cymbalta תזכה לאישור הרשות במידה שהחברה תעמוד בתנאים מסויימים. התרופה היא אחת החשובות ביותר בצנרת של החברה, ומנייתה מזנקת בקרוב ל-5%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully