וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה קלה במחיר הנפט הגולמי על רקע יציבות ברמת מלאי הנפט הגולמי

רונן סרברניק

1.10.2003 / 19:29

חברת אקסון עלולה להידרש לשלם 100 מיליון דולר נוספים של דליפת הנפט של אקסון ואלדז באלסקה ב-1989; רויאל דאץ'/של תשקיע ברוסיה ומרכז אסיה 8 מיליארד דולר בשנת 2008



מחיר הנפט עולה בכ-0.1% לרמה של 29.22 דולר לחבית נפט גולמי לחודש נובמבר, זאת לאחר שמשרד האנרגיה האמריקאי דיווח שרמת מלאי הנפט הגולמי נותר ללא שינוי ברמה של 280.8 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-26 בספטמבר. רמת המלאי גבוהה ב-2.1% מעל רמתו בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



היום הודיע ה"וול סטריט ג'ורנל" שחברת אקסון עלולה להידרש לשלם 100 מיליון דולר נוספים בשל נזק נוסף שחושפים מסמכים פדרליים בשל דליפת הנפט של אקסון ואלדז באלסקה ב-1989.



ב-1991 הגיעה החברה וממשלת ארה"ב להסכם תשלום של 1 מיליארד דולר בשל הנזקים שנרשמו למערכת האקולוגית של אלסקה, אך ההסכם קבע כמו שהממשלה זכאית לדרוש סכומי כסף נוספים בעתיד.



חדשות נוספות במגזר הנפט: רויאל דאץ'/של הודיעה היום כי בכוונתה להגדיל את השקעותיה ברוסיה ומרכז אסיה לרמה של 8 מיליארד דולר בשנת 2008. ההשקעה מתייחסת לפרויקטים קיימים. הגידול החד בהשקעות ימצב את רוסיה ומרכז אסיה במוקד מאמצי קידוח הנפט של החברה.



השנה חשפה החברה מספר פרויקטים מתוכננים לאזור. החברה הודיעה במאי שתשקיע 10 מיליארד דולר במזרח רוסיה ובאי סאקאלין. מוקדם יותר החודש הודיעה החברה על פרויקט קידוח נפט באדמות סיביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully