וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר עובר מאיומים למעשים: משרדי הממשלה יפסיקו לשלם משכורות לעובדים הנוקטים בעיצומים

אמיר טייג

1.10.2003 / 18:40

ההוראה נוגעת לכ-3,000 עובדי מדינה מקבלי קהל הנוקטים בעיצומים; האוצר ישקול להרחיב את ההוראה גם לקבוצות עובדים נוספות שעיקר עבודתם אינה מבוצעת עקב העיצומים



באוצר מפסיקים לאיים. הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, ונציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, הנחו את המנהלים הכלליים של משרדי הממשלה ויחידות הסמך להפסיק לשלם משכורת לעובדים הנוקטים בעיצומים ואינם מבצעים חלק מהותי מעבודתם. מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, והממונה על התקציבים, אורי יוגב, דיווחו לפני שעה קלה לממשלה על הוצאת ההנחיה למנכ"לים.



ההוראה נוגעת לכ-3,000 עובדי מדינה מקבלי קהל הנוקטים בעיצומים. מהאוצר נמסר כי הפעלת הליך זה תישקל בהמשך לגבי קבוצות עובדים נוספות שעיקר עבודתם אינה מבוצעת עקב העיצומים.



לפני יומיים איים רכלבסקי כי עובד שיעבוד חלקית יקבל שכר חלקי, וכי "במידת הצורך נפעל לסרב לקבל עבודה חלקית, וכל מקבלי הקהל שיסרבו למלא את עבודתם יישלחו לביתם, ובמקרה כזה לא יקבלו שכר כלל".



באותה הזדמנות אמר רכלבסקי כי הסכם העבודה שנחתם בין האוצר להסתדרות לא כלל כל הבטחה שלא יפוטרו עובדים בשל שינויים מבניים או מהלכים של התייעלות וצמצום במגזר הציבורי. "מכאן שהממשלה יכולה להמשיך ולהעלות הצעות לאיחוד מחוזות, לצמצום משרדים ולסגירת יחידות", אמר רכלבסקי. בכך הדף ביקורת כי האוצר מפר הסכמים עליו חתם מול ההסתדרות בתום סכסוך העבודה הקודם.



במסגרת ההסכם שנחתם במאי השנה הוחלט כי שכרם של 700 אלף העובדים במשרדי הממשלה, יחידות הסמך, החברות הממשלתיות והרשויות המקומיות יקוצץ ב-4% בממוצע, וכי מספר המפוטרים משירות המדינה, המונה כיום 50 אלף איש, יהיה 650-700 עובדים. סוכם גם ש-1,000-1,300 עובדים יפוטרו מהשלטון המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully