וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12 ברוקרים ומנהלים בפרודנשל סקיוריטיס התבקשו לעזוב את החברה על רקע חקירת קרנות הנאמנות

רונן סרברניק

1.10.2003 / 18:29

כנגד פרודנשל סקיוריטיס מתנהלת חקירה של הרגולטורים בניו יורק ובמסצ'וסטס, ה-SEC ורשות ה-NASD; החקירה בודקת אם הברוקרים איפשרו לקרנות גידור לקנות ולמכור במהירות קרנות נאמנות - מהלך הנקרא תזמון שוק



היום דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" ש-12 סוחרים ומנהלים מבנק ההשקעות פרודנשל סקיוריטיס התבקשו לעזוב את החברה על רק חקירת תזמון המסחר בקרנות הנאמנות.



העובדים אשר התבקשו לעזוב כוללים את מנהל אחד מסניפי הבנק בבוסטון, אחד ממנהלי סניפי הבנק במנהטן ובלונג איילנד. הבקשה של הבנק מגיעה לאחר חקירה פנימית שביצע הבנק של 12 אלף הברוקרים שהוא מעסיק ב-700 סניפיו.



דובר פרודנשל סקיוריטיס, מיזם המשותף לפרודנשל פייננשל וקבוצת ווצ'וביה, אמר ש"אחד מיעדנו החשובים ביותר ההוא לשמור ולטפח את אמון לקוחותינו. אנו מנהלים חקירות פנימיות של נהלי המסחר והציות לחוקים ואנו ננקט בצעדים המתאימים במקרה והצורך יתעורר".



כנגד פרודנשל סקיוריטיס מתנהלת חקירה של הרגולטורים בניו יורק ובמסצ'וסטס, ה-SEC, ורשות ה-NASD. החקירה בודקת אם הברוקרים איפשרו לקרנות גידור לקנות ולמכור במהירות קרנות נאמנות - מהלך הנקרא תזמון שוק. למרות שמהלך זה אינו לא חוקי, פוגע מהלך מסוג זה במשקיעים אשר מחזיקים במניות כהשקעה לטווח ארוך.



בקשת העזיבה בפרודנשל סקיוריטיס היא התוספת האחרונה לגל של חקירות, פיטורים וכתבי תביעה שמוגשים כנגד גורמים בשוק קרנות הנאמנות האמריקאיות. אתמול הודיעה אליאנס קפיטול מנג'מנט הולדינג על השעיתם של שניים מעובדיה בשל "ניגוד אינטרסים".



ב-3 בספטמבר פתח התובע הכללי של ניו יורק, אליוט ספייצר, בחקירה רשמית כנגד קרנות הנאמנות בנק וואן של בנק וואן, ניישנס פאנדס של בנק אוף אמריקה, ג'אנוס קפיטל גרופ, וסטרונג קפיטל מנג'מנט. ספיצר הודיע גם כי במסגרת החקירה הגיע להסדר עם קרן הגידור קאנארי קפיטל פרטנרס, אשר השקיע בקרנות נאמנות בתמורה לאפשרות להרוויח ממסחר לא חוקי במניות של קרנות נאמנות. במסגרת ההסדר נדרשה קאנארי, לשלם 40 מיליון דולר. קאנארי לא הודתה בביצוע עבירות כלשהן אך הסכימה לסייע לחקירה המתנהלת נגד קרנות נאמנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully