וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות חדות במדדים

סופי שולמן

1.10.2003 / 23:56

מדד הנאסד"ק זינק ב-2.5%. מרבית המניות הישראליות נהנו מהסנטימנט החיובי. טבע עלתה ב-2%. טופ אימאג' זינקה ב-19%. צ'ק פוינט הוסיפה 3% בעקבות העלאת המלצה. מרקורי קפצה ב-4%

שוק המניות האמריקאי הפגין עוצמה והתאושש מהנפילות החדות שנרשמו ביום שלישי שחתם את הרבעון השלישי של 2003. חברות ענק כגון 3M ו-Clear Channel, בעלת תחנות הרדיו הגדולה בארה"ב, חזרו על תחזיות הרווח שלהן לרבעון ותרמו לאופטימיות בקרב משקיעים.

מדד נאסד"ק זינק ב-2.5% ופתח את הרבעון האחרון של 2003 ברמה של 1,832 נקודות. את הרבעון השלישי סיים המדד בעלייה נאה של 10% וברווחי החברות האמריקאיות נרשם גידול ממוצע של 16%. כעת התקוות הן שגם הרבעון הנוכחי בבורסה לא יהיה פחות טוב מהקודם. בהיבט של ביצועי חברות ידוע רבעון אחרון של כל שנה כחזק עונתית, כך שהסיכויים לעוד רבעון חיובי לא רעים, לכאורה.

גם הדאו ג'ונס רשם עלייה של 2.1% לרמה של 9,469 נקודות. את העלייה הובילה בעיקר מניית 3M כשחזרה על תחזית אופטימית שנתנה ביולי האחרון לרווח גבוה מהצפוי ב-2003.

המניות הישראליות התאפיינו ברובן בעליות. מרקורי זינקה ב-4% למחיר של 47.6 דולר וגם אמדוקס בלטה לטובה בעלייה של 2% כשהיא מסיימת את המסחר במחיר של 19.1 דולר.

מניית צ'ק פוינט הוסיפה 3% למחיר של 17.3 דולר לאחר שבנק ההשקעות פרידמן, רמזי, בילינגס העלה את המלצתו למניית החברה ל"תשואת שוק" מ"תשואת חסר". האנליסט ניצן הר-גיל העלה גם את מחיר היעד למניה מ-13 דולר ל-17 דולר ועידכן כלפי מעלה את התחזיות שלו לחברה לרבעון השלישי. הוא צופה כי הכנסותיה של צ'ק פוינט ממכירת רשיונות תוכנה ירדו מעט, אך על הירידה יפצה גידול בהכנסות ממכירת מנויים.

קומברס התנדנדה בין טריטוריה שלילית לחיובית ובתום המסחר הגיעה למחיר של 10.7 דולר לאחר שעלתה קלות. החברה הודיעה על יישום פתרון של השבת שיחה למנויי prepaid בחברת אמטל, מפעילת תקשורת במאוריציוס. גם ורינט, החברה הבת של קומברס, נסחרה כמעט בלא שינוי על אף הודעתה על מכירת מערכות וידיאו למעקב לאחד משדות התעופה הבינלאומיים בארה"ב. המניה ירדה ב-1% למחיר של 21.1 דולר.

בקרב המניות הכבדות בלטה גם טבע שהוסיפה 2% ונעלה את המסחר במחיר של 58.4 דולר. המניה ממשיכה להתחזק יום שני ברציפות לאחר שאתמול דיווחה החברה על קבלת אישור FDA טנטטיווי לשיווק אוקסיקודון לשיכוך כאבים.

אחת העליות הבולטות ביותר נרשמה למניית טופ אימאג' שניתרה ב-19% במחזור גבוה משמעותית מהרגיל. מאחורי הקפיצה המרשימה עמד חוזה בהיקף מוערך של יותר מ-4 מיליון דולר שקיבלה החברה. טופ אימאג' תספק מערכות לעיבוד ממוחשב של טפסים שמולאו בכתב יד לרשות הדואר השווייצית. עידו שכטר, מנכ"ל החברה, ציין כי זהו החוזה הגדול בתולדות החברה. בעקבות הקפיצה הגיעה מניית טופ אימאג' למחיר של 1.9 דולר, המשקף שווי של 11.7 מיליון דולר לחברה.

מניית אם-סיסטמס היתה אחת הבודדות שנסחרו בירידה לאחר שהודיעה על הגשת תשקיף מדף להנפקת 6.5 מיליון מניות. עם זאת, לקראת סיום המסחר חזרה המניה לטריטוריה חיובית וסיימה את היום בעלייה קלה למחיר של 15.7 דולר. מחיר זה יאפשר לאם-סיסטמס לגייס 100 מיליון דולר, אך החברה לא בהכרח תנפיק את כל המניות הרשומות בתשקיף וגודל ההנפקה ייקבע בהתאם לצורך. אם-סיסטמס זקוקה למזומנים להבטחת כמות מספקת של שבבי פלאש בהם היא משתמשת במוצריה. כיום יש לחברה הסכם שיתוף פעולה עם טושיבה, אך היא מחפשת אחר מקור נוסף לכמות גדולה של שבבי פלאש במחירים נמוכים.

מניות אורכית וריטליקס נהנו מיום חיובי לאחר ששתי החברות הודיעו על מועד פרסום של תוצאותיהן העסקיות. הודעות מסוג זה מאותתות על כך ששתי החברות יעמדו בתחזיות המוקדמות או כפי שריטליקס ציינה בהודעתה עשויות אף לעקוף אותן. ריטליקס טיפסה ב-1% לרמה של 17.4 דולר ואורכית עלתה ב-2% ל-7.5 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully