וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות בספטמבר: זינוק ביבוא מוצרי בני הקיימא

אמיר טייג

2.10.2003 / 10:54

הסתכם ב-122.1 מיליון דולר. עיקר הזינוק נובע מעלייה של 21% ביבוא מכוניות נוסעים שהסתכם ב-91 מיליון דולר. מתחילת השנה עדיין נרשמת ירידה ביבוא של 9%

יבוא מוצרי בני הקיימא זינק בחודש ספטמבר ב-20%, והסתכם ברמה של 122.1 מיליון דולר לעומת 101.5 מיליון דולר בספטמבר אשתקד. למרות הזינוק בספטמבר, בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה התמונה עדיין אינה מעידה על התאוששות. בתקופה זו הסתכם יבוא מוצרי בני הקיימא ב-934 מיליון דולר, לעומת 1.031 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של 9%.

יש לציין כי ביולי השנה נרשמה התאוששות ביבוא, אך באוגוסט חזר יבוא מוצרי בני הקיימא ורשם ירידה על בסיס חודשי. המגמה שהחלה ביוני וביולי ממשיכה בספטמבר, ועל בסיס חודשי נרשמה עלייה של 8% ביבוא מוצרי בני הקיימא.

עיקר הגידול ביבוא נובע מעלייה של 21% ביבוא מכוניות הנוסעים. יבוא זה הסתכם בחודש ספטמבר ב-90.8 מיליון דולר, לעומת 75.2 מיליון דולר בחודש ספטמבר אשתקד ו-85.3 מיליון דולר בחודש אוגוסט האחרון.

יבוא מוצרים בני קיימא מהווה אינדיקטור חשוב לגבי התפתחות הצריכה הפרטית בישראל. במהלך שנות המיתון רשמה הצריכה הפרטית ירידה חדה, וההתאוששות המיוחלת צפויה רק לאחר התאוששות פרמטרים מקרו כלכליים אחרים, כגון יצוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully