וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרינהולץ שוב לא משלם את חובו - כפריס הודיעה כי לא תבצע היום תשלום של חצי מיליון שקל לבעלי האג"ח

הרצל לקס

2.10.2003 / 11:23

יצרנית התכשיטים שנקלעה למשבר הצניחה בתיירות מושכת את תשלומי החוב מאוגוסט 2002; לכפריס גירעון של 10 מיליון שקל בהון העצמי



יצרנית התכשיטים כפריס שבשליטת פיליפ גרינהולץ, הודיעה היום כי לא תבצע את התשלומים לבעלי האג"ח שלה שתוכננו להיום. החברה היתה אמורה להעביר לבעלי האג"ח תשלום של חצי מיליון שקל היום - 300 אלף שקל לבעלי אג"ח סדרה א' ו-200 אלף שקל לסדרה ב', לאחר שכבר דחתה בעבר את התשלומים המגיעים לבעלי האג"ח מאוגוסט 2002.



אי העמידה בהתחייבות לתשלום האג"ח כבר הפכה לעניין שבשיגרה אצל כפריס, שנפגעה קשה ממשבר התיירות בשנים האחרונות היות ורוב הכנסותיה מתקבלות ממכירת תכשיטים לתיירים. החברה הפסידה כ-20 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2003 לאחר שההפסד ב-2002 הגיע לכ-30 מיליון שקל. בעקבות הפסדיה הכבדים עברה החברה לגירעון של כ-10 מיליון שקל בהון העצמי.



כפריס גייסה ב-1997 כ-22 מיליון שקל באמצעות אג"ח שעמדו לפירעון ב-7 תשלומים שנתיים, ובריבית שנתית של 5.75%. החברה פרעה את שני התשלומים הראשונים בשנים 2000 ו-2001, אך בתום הרבעון הראשון של 2002 לאחר פרסום הדו"חות, הבינו בעלי האג"ח והנאמן, חברת אינווסטק, כי התשלום המיועד לאוגוסט מצוי בסכנה.



באוגוסט 2002 בעת מועד הפדיון המקורי של האיגרות הגיעה החברה להסדר עם בעלי האג"ח, לפיו יידחה התשלום בגין האג"ח על מנת למנוע את פירוק החברה. לפיכך התחייבו בעלי השליטה לשלם את החוב בתשלומים חודשיים ובהעמדת ערבויות אישיות, והחברה אף נהנתה מהלוואה של משרד התמ"ס בגובה 4.5 מיליון שקל לצורך זה. ואולם לאחר שנחתם ההסדר וכפריס שילמה שני תשלומים היא הפסיקה לשלם.



בסוף יולי השנה כונסה האסיפה הכללית של מחזיקי האג"ח בדרישה של המחזיקים לשיפור של 3% בריבית על התשלומים הנדחים, ולאחר דחייה נוספת פורסם בסוף ספטמבר כי התשלום יבוצע לבסוף ב-2 באוקטובר שחל היום, אך מצוקת המזומנים הקשה של כפריס מנעה גם את התשלום הזה.



האג"ח של כפריס נסחרות בתשואות זבל של כ-60% בסדרה ב' (להמרה) ושל 18.5% באג"ח סדרה א'.
מניית כפריס, לעומת זאת, לא נראית כסובלת במיוחד מהדיווחים המדאיגים על דחיית התשלומים באג"ח והיא זינקה מתחילת השנה בכ-235% ומחירה משקף לחברה שווי שוק של 4.3 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully