וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתה מאוחרת: 4 שנים לאחר שעזב את דירקטוריון לנאופטיקס יקבל פרופ' יוסף ברנדס 20 אלף דולר במזומן

גתית פנקס

2.10.2003 / 11:14

עו"ד חנינא ברנדס, אחיו של יוסף ברנדס, מחזיק ב-6.7% מלנאופטיקס; הסיבה שמספקת החברה לפיצוי המאוחר: "הערכה לתרומתו"; מנהל הכספים: "האופציות שברשותו פקעו טרם המימוש"



יותר מ-4 שנים לאחר עזיבתו של פרופ' יוסף ברנדס את תפקידו כדירקטור בחברת לנאופטיקס הישראלית, החליטה ועדת הביקורת של החברה בימים אלה לאשר לו מענק חד פעמי של 20 אלף דולר במזומן כ"אות הערכה לתרומתו לחברה במילוי תפקידו". דרור ישראל, מנהל הכספים של לנאופטיקס, מסביר כי ברנדס לא קיבל מעולם תשלום עבור שירותים שהעניק לחברה בין השנים 1995 ל-1999, והאופציות שברשותו פקעו מבלי שמומשו.



לא יהיה מופרך להניח כי פרופ' ברנדס אינו היחיד שהוענקו לו אופציות ולא מומשו מעולם - אם מאחר שפקעו או מאחר שהיו מחוץ לכסף - אך הוא בהחלט היחיד המקבל פיצוי על כך. אחיו של פרופ' ברנדס, עו"ד חנינא ברנדס, שהוא אחד משני השותפים הבכירים במשרד נשיץ ברנדס ושות', מחזיק כיום ב-6.7% ממניותיה של לנאופטיקס, שהשווי הנוכחי שלהן הוא 5.2 מיליון דולר.



לדברי ישראל, לא זכור לו מקרה אחר בו הוחלט על פיצוי לדירקטור או עובד של החברה תקופה כה ארוכה לאחר עזיבתו. "בכל מקרה, זו החלטה שהתקבלה בוועדת הביקורת והיא מובאת לאישור אסיפת בעלי המניות שתתקיים במהלך החודש", הוא אומר. בוועדת הביקורת של לנאופטיקס יושבים הדירקטורים בני גאון, קרן שריד וצבי צור.



פעילותה היחידה של לנאופטיקס מיוקנעם היא EZchip בה היא מחזיקה ב-51%. איזיצ'יפ מפתחת מעבדי תקשורת המאפשרים עיבוד נתונים על גבי שבב אחד במהירות של 10 ו-40 ג'יגה-ביט. החברה הוקמה ב-1999, וגייסה מאז הקמתה 54 מיליון דולר. איזיצ'יפ מעסיקה 90 עובדים, ולנאופטיקס מעסיקה 3 נוספים.



ברבעון השני מניית לנאופטיקס זינקה ב-35% במצטבר ומתחילת השנה ב-80%, כך ששווי השוק הנוכחי שלה הוא כ-67 מיליון דולר. בעלי המניות של לנאופטיקס ביקשו לנצל את העליות במניה, וכך -אייפקס ישראל מכרה מאז יוני 208 אלף מניות, כך שכעת היא מחזיקה ב-9.5% ממניות החברה - ירידה מ-12%.



למעשה, הקרן קיבלה לפני כשנה 1.1 מיליון מניות כך שהחזיקה ב-13.6% מלנאופטיקס בתחילה, אולם מכרה מניות נוספות במהלך 2003. בעלי מניות נוספים בחברה הם אלי פרוכטר, מנכ"ל איזיצ'יפ המחזיק ב-7.2% ממניות לנאופטיקס, וקומברס עם 7.5% מהחברה (חלק הארי דרך קומסור).



ממסמך הזימון לאסיפת בעלי המניות עולה כי תוכנית האופציות של החברה (1992) פקעה לפני כשנה, על אף שנותרו בה 140 אלף אופציות. כעת, לנאופטיקס מבקשת לייסד תוכנית ל-2003 שתכלול עתודה של 90 אלף כתבי אופציה. מתוך תוכנית זו, הדירקטורים שריד וד"ר רן גלעדי יקבלו 15 אלף כתבי אופציה כל אחד במחיר מימוש השווה למחיר השוק. ישראל מציין כי השניים לא קיבלו מעולם אופציות או תשלום כלשהו עבור השירותים שהם מעניקים לחברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully