וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם צ'ק פוינט פיספסה את תחזית הקונצנזוס, היא תזהיר עד יום שלישי

שירלי יום-טוב

2.10.2003 / 12:37

UBS במכתב ללקוחות: ייתכן שברבעון השלישי הכנסותיה של צ'ק פוינט ממוצרים יהיו נמוכות מאלו של נטסקרין. חוזר על המלצת "נייטרלי"


האם צ'ק פוינט תעמוד בתחזיות הרבעון השלישי שהסתיים לפני יומייים? מסתבר שבוול סטריט לא כולם בטוחים שענקית אבטחת הרשתות הישראלית סיימה את הרבעון באופן "חלק". בית ההשקעות UBS פירסם לפני יומיים סקירה מקיפה לקראת פרסום תוצאות הרבעון השלישי. זו כוללת מספר חברות תוכנה מובילות כמו מיקרוסופט, פיפלסופט, סיבל ו-SAP והתייחסות גם לחברות בסקטור האבטחה ובהן צ'ק פוינט ונטסקרין.

במכתב המקדים לסקירה שנשלח ללקוחות בנק ההשקעות, צוין כי לאור הטווח הרחב של תחזית ההכנסות של צ'ק פוינט לרבעון השלישי - 102-108 מיליון דולר, החברה לא תהיה מחויבת לדווח על ירידה בהכנסות. יחד עם זאת הם סבורים כי אם צ'ק פוינט פיספסה את תחזית הקונצנזוס בוול סטריט - הכנסות של 105 מיליון דולר, החברה עשויה להזהיר. צ'ק פוינט תפרסם את התוצאות הרבעוניות ב-20 לחודש וב-UBS סבורים שאם אכן תגיע אזהרה, היא תתפרסם עד לסוף השבוע הנוכחי או לכל המאוחר בימים שני או שלישי של השבוע הבא.

בגוף דו"ח האנליסטים, ההתייחסות לצ'ק פוינט פושרת. "ברבעון השני פרסמה החברה תוצאות מאכזבות שהעידו על ירידה נוספת בהכנסות ממוצרים. הרבעון השלישי יכול היה אף הוא להיות מאתגר עבור החברה בניסיון לשמור על יציבות בשורה העליונה", הם אומרים.

בבית ההשקעות הולכים על תחזית הקונצנזוס, כאמור הכנסות של 105 מיליון דולר (המייצגות עלייה של 1% ביחס לרבעון מקביל וירידה בשיעור זהה ביחס לרבעון הקודם). ההכנסות ממוצרים צפויות לפי הערכתם לרדת ב-4 מיליון דולר ל-50 מיליון דולר. הם מעריכים כי אלו ירדו ב-4 מיליון דולר לעומת ירידה של מיליון דולר בלבד בסך כל ההכנסות ביחס לרבעון הקודם. מדובר בירידה של 17% בהכנסות ממוצרים לעומת הרבעון המקביל.

"ייתכן כי יהיה זה הרבעון הראשון שבו הכנסותיה של נטסקרין ממוצרים יהיו גבוהות מאלו של צ'ק פוינט - 56 מיליון דולר לנטסקרין לעומת 50 מיליון דולר בצ'ק פוינט", הם אומרים. להערכתם הפתרונות מבוססי תוכנה של צ'ק פוינט והתמחור שלהם, ניצבים בפני תחרות קשה מצידה של נטסקרין.

ומה צופים ב-UBS לנטסקרין? הכנסותיה של החברה, הכבר לא כל כך קטנה, צפויות להסתכם ב-69 מיליון דולר ? צמיחה של 68% על הכנסות הרבעון המקביל ועלייה מתונה של 7% בהשוואה לרבעון הקודם. הרווח הנקי צפוי לצמוח ב-87% בהשוואה לתקופה המקבילה ל-13 סנט למניה, כ-10.5 מיליון דולר. בניגוד לירידה הצפויה בהכנסות ממוצרים אצל צ'ק פוינט, נטסקרין צפויה להציג עלייה של 3 מיליון דולר ביחס לרבעון הקודם. המלצת UBS לצ'ק פוינט ולנטסקרין נותרת על "נייטראלי".

שווי השוק של צ'ק פוינט בבורסת נאסד"ק מסתכם בכ-4.3 מיליארד דולר. מניית החברה הוסיפה כ-33% מתחילת השנה, כמעט בהתאמה לעלייה של כ-37% במדד הנאסד"ק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully