וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון יעכב את עונש המאסר של אילון צברי בתנאי שישלם את הקנס בסך 3.5 מיליון שקל בתוך שבועיים

אמיר הלמר

2.10.2003 / 12:38

ערעורו של צברי יידון בסוף החודש; צפוי לבקש עיכוב ביצוע גם לגבי תשלום הקנס



ביהמ"ש העליון קבע כי עונש המאסר בפועל שהוטל על אילון צברי, סמנכ"ל גמולות לשעבר, בגין הרצת מניות, יעוכב, ובתנאי שישלם את הקנס שהושת עליו בביהמ"ש המחוזי בסך 3.5 מיליון שקל עד ליום 14 באוקטובר. ביהמ"ש העליון צפוי לדון בערעורו של צברי על הרשעתו בסוף החודש.



כמו כן קבע ביהמ"ש העליון כי לצורך עיכוב ביצוע המאסר, על צברי להמציא ערובות נוספות עד ל-8 באוקטובר, ובהן עיקול על דירת מגורים בתל אביב וערבויות צד שלישי של שלושה ערבים בסך כולל של מיליון שקל.



ככל הידוע, צברי, המיוצג ע"י עו"ד אביגדור פלדמן, יבקש בימים הקרובים לעכב את ביצוע תשלום הקנס שהוטל עליו, וזאת מאחר שלטענתו אינו יכול לעמוד בו.



צברי הורשע ע"י שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב עודד מודריק בעבירות קבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, ועבירות של הרצת מניות ועסקות אסורות במטבע זר. השופט גזר לצברי 6 שנות מאסר בפועל וקנס של 3.5 מיליון שקל.



ראשית הפרשה בתחילת שנות ה-90 כאשר צברי חבר לפעיל שוק ההון יעקב רמות, שהפך מאוחר יותר לעד מדינה, וקשר עמו קשר לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך. רמות העמיד לטובת צברי חשבונות כיסוי על שם מקורביו והשניים החלו לפעול בשוק ההון על פי תיאום מראש.



החל ביולי 92' הצטרפו לשניים חברים נוספים, בהם יורם נגלר ששימש כשותף מנהל בחברת דברת שרם, וחיים רגב ששימש כמנהל ההשקעות של פסגות של בנק לאומי, ובמסגרת הקשר החלה רכישת ניירות ערך לחשבונות הכיסוי של הקבוצה. בהמשך נערך תיאום בין הקושרים ביחס למועד המכירה של הכמות המוחזקת בחשבונות הכיסוי - כדי שפסגות או גמולות, לפי הנחיית רגב וצברי, ירכשו את הכמות הנמכרת בדרך שתפיק רווח לחברי החבורה.



רשות ניירות ערך מצאה בחקירתה שהיקף הרווחים שגרף צברי בתקופת הקשר- 6 שנים - עמד על 5 מיליון שקל, ונגלר צבר בשנתיים כ-2.2 מיליון שקל. נגלר הורשע ביחד עם צברי ונגזרו עליו שנת מאסר בפועל וקנס של 1.5 מיליון שקל.



פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), עו"ד אלה רובינק, ומנהלת המחלקה לנושאי ניירות ערך בפרקליטות, עו"ד אורלי דורון, הגישו ערעור על זיכויו של צברי ממספר עבירות של תרמית בניירות ערך וכן כנגד קולת העונש שהוטל עליו. מנגד, צברי הגיש ערעור משלו על ההרשעה והעונש, באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully