וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיע האמריקאי מלקולם גלייזר הכפיל את החזקותיו במנצ'סטר יונייטד; הערכות כי ינסה להשתלט

דפנה מאור

2.10.2003 / 13:00

גלייזר הגדיל את החזקותיו ל-5.9% למרות תשואת דיווידנד נמוכה; למשקיעים איריים ולבריטיש סקיי החזקות גדולות יותר



המשקיע האמריקאי מלקולם גלייזר הכפיל את החזקותיו במנצ'סטר יונייטד ל-5.9%. לפי דיווחים ניסתה הנהלת מנצ'סטר יונייטד ליצור קשר עם גלזר כדי לברר את כוונותיו, אולם לא הצליחה.



הרכישה עוררה חשש כי גלייזר נכנס למאבק השתלטות מול משקיעים אחרים, כמו פול מקמאנוס וג'ון מאנייר. גלייזר הוא משקיע אמריקאי, שבבעלותו קבוצת הפוטבול טאמפה ביי באקנירס. רכישה שביצע אתמול הגדילה את החזקותיו מ-3.2% ל-5.9%, נתח ששוויו 23.5 מיליון ליש"ט (38.8 מיליון דולר).



הנהלת מנצ'סטר יונייטד, אלופת ליגת העל הבריטית, ניסתה ליצור קשר עם גלייזר כבר באביב, כאשר רכש 2.9% ממניותיה, אולם ללא הצלחה. בשבוע שעבר רכש נתח קטן נוסף, אשר העלה את החזקותיו ליותר מ-3% ונאלץ בעקבות כך לדווח לרשות ני"ע על הרכישה.



לפי הערכות גורמים בבורסת לונדון גלייזר בונה לעצמו פוזיציה שתאפשר לו השתלטות על הקבוצה, שכן בתור השקעה פסיווית היא איננה מניבה תשואה משמעותית.



בעלי המניות הגדולים ביותר של מנצ'סטר יונייטד הם המשקיעים האיריים ג'ון מאנייר, ג'יי.פי מקמאנוס ודרמוט דזמונד, המחזיקים ב-13.4% מהמניות ביחד. לבריטיש סקיי, לה זכויות השידור לליגת הכדורגל, יש 10%. הארי דובסון, איל הכרייה הבריטי, מחזיק ב-5.6%.



מנצ'סטר יונייטד, כמועדון הכדורגל הידוע בעולם, רשם צמיחה נאה ברווח ובהכנסות בשנת הכספים שהסתיימה ביולי. הצמיחה נזקפה לזכות חוזה חסות גדול שהעניקה לקבוצה חברת נייקי, ולהצלחה במכירת מוצרים נלווים בזכות זכייתה בתואר אליפות ליגת העל האנגלית.



הרווח הנקי לפני מס לעונת 2003/04 היה 39.3 מיליון ליש"ט (65.3 מיליון דולר), עלייה של 22% לעומת התקופה המקבילה. ההכנסות צמחו ב-18% ל-173 מיליון ליש"ט (285 מיליון דולר). במקביל העלתה את הדיווידנד ב-19% ל-2.5 פני לשנה. בעונה הקודמת זכתה הקבוצה בתואר האליפות השמיני תוך 11 שנים, והשתתפה גם באליפויות יוקרתיות באירופה.



בספטמבר דיווח "מייל און סאנדיי" כי פיליפ אנשוץ, מייסד חברת התקשורת קווסט אשר סייע לסגירת עסקת לוסנט-כרומטיס בשנת 2001, מעוניין ברכישת הקבוצה.



שבוע קודם לכן דווח כי שלושה גורמים פנו לאחרונה לייעוץ אצל מומחים פיננסים בסיטי של לונדון, וביקשו לדעת מה שוויו של המועדון, האם בעלי המניות יהיו מעוניינים למכור וכיצד יוכלו להשתלט על גרעין השליטה.



לפי דיווחים בתקשורת הבריטית, גובה הצעות הרכש עשוי להגיע ל-600 מיליון ליש"ט (962 מיליון דולר), ובין המשקיעים הפוטנציאלים נכללים איל הון רוסי ששוויו נאמד ב-8 מיליארד דולר, מיליארדר מהמזרח התיכון ומשקיע נוסף מאירופה. לדברי מקורות בקהילייה הפיננסית, מדובר במשקיעים עשירים לא פחות מרומן אברמוביץ', המיליארדר הרוסי-יהודי שרכש הקיץ את מועדון הכדורגל הלונדוני צ'לסי תמורת 150 מיליון ליש"ט (כ-240 מיליון דולר). שווי השוק של מנצ'סטר יונייטד הוא 848 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully