וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת גילאור מנסה לקבוע תקדים? שולחת את מאינד לכנס אסיפה כללית לאישור חלוקת הדיווידנד

גתית פנקס

2.10.2003 / 16:04

מאינד זקוקה לאישור ביהמ"ש לדיווידנד בגובה 3 מיליון דולר מאחר שאינה עומדת במבחן הרווח; לרוב ביהמ"ש מסתפק באישור דירקטוריון לדיווידנד ואינו דורש כינוס אסיפה



מאת גתית פנקס ואמיר הלמר



שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, בלהה גילאור, הורתה לחברת הבילינג מאינד סי.טי.איי מיקנעם לכנס אסיפה כללית של בעלי מניות לצורך אישור הדיווידנד שהיא מתעתדת לחלק בגובה 3 מיליון דולר. מאינד נדרשה לבקש את אישור בית המשפט לחלוקת הדיווידנד מאחר שהיא אינה עומדת במבחן הרווח לפי חוק החברות החדש, שכן אין לה רווחים ראויים לחלוקה.



החוק קובע כי בסמכות הדירקטוריון להחליט על חלוקת דיווידנד באין קביעה אחרת בתקנון החברה ותקנון מאינד מאפשר לדירקטוריון להחליט על חלוקה מבלי להביאה לאישור האסיפה הכללית. על כן, גורמים משפטיים מסבירים כי זו הפעם הראשונה מאז חוקק חוק החברות (שהחליף את פקודת החברות) בה ביהמ"ש שולח חברה לכנס אסיפת בעלי מניות כללית על אף שהתקנון שלה מתיר חלוקת דיווידנד או ביצוע רכישה עצמית של מניות.



לדבריהם, מאינד תוכל לפנות לביהמ"ש בבקשת הבהרה או עיון מחדש, כפי שנעשה בכמה מקרים בעבר, שכן החלטת השופטת הינה מחמירה מהחוק. במאינד סירבו לפרט בנוגע לחלופות הפעולה שלפניהם. יש לציין, כי בחברה לא התכוונו לכנס אסיפת בעלי מניות כללית לצורך אישור החלוקה בהתבסס גם על תקדימים אחרים בישראל.



השופטת גילאור כתבה בהחלטתה כי "למרות שלפי תקנון החברה בסמכות הדירקטוריון להחליט על חלוקה מבלי להביאה לאישור האסיפה הכללית, אני בדעה שבמקרה הזה, חלוקה אשר אינה מקיימת את מבחן הרווח צריכה לבוא לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות". מאינד יוצגה בהליך ע"י עוה"ד אברהם גדות.



יש לציין כי במהלך השנתיים האחרונות קיבלה שורה ארוכה של חברות ישראליות אישורים לביצוע חלוקה על אף שלא עמדו במבחן הרווח, וביניהן אלווריון שקיבלה באחרונה אישור לרכישה עצמית של מניות בגובה של עד 10 מיליון דולר, BVR טכנולוגיות, אודיוקודס, מג'יק, אם סיסטמס ורדוויז'ן.



מאינד מספקת מערכות בילינג לשירותי IP הכוללים קול, נתונים, Mediation, תוכן ומערכות רישום שיחות, ונסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-72 מיליון דולר. החברה טענה בבקשה לאישור החלוקה כי הונה העצמי בסיום הרבעון השני היה 46.1 מיליון דולר והוא יפחת ל-43.1 מיליון דולר לאחר הדיווידנד. מנגד, התחייבויותיה הסתכמו ב-4.2 מיליון דולר ובקופתה מזומנים בגובה 45.7 מיליון דולר לאחר תזרים חיובי ב-7 הרבעונים האחרונים. על כן, היא סבורה כי אין מניעה לחלוקה.



השופטת ביקשה הבהרות לגבי החלטת הדירקטוריון וכן לגבי השאלה מדוע לא הובאה ההחלטה בדבר החלוקה לאישור אסיפה כללית. בהסבריה כתבה מאינד כי החלוקה אינה אירוע מהותי וכי היא עשויה להיטיב לא רק עם החברה אלא גם עם בעלי מניותיה באופן ישיר.



(פשר 526/03)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully